Hva du enn gjør; Kjøp aldri hekk fra IKEA

Snakk om kjøp av jobb


Vi har lenge hatt lyst på en bladfylt og flott hekk mellom naboen og oss. Derfor gikk turen til IKEA, for de hadde vårkampanje på den type hekk vi trodde ville gjøre seg utmerket som er skille på våre eiendommer.
Vi bestilte den semi-montert, dvs at IKEA-montørene satte buskene og vi, dvs jeg, skulle montere kvistene. I bildet over her ser du kvistene. De ble levert i en mer klundrete haug enn dette, men jeg la de litt mer vennlig til. Legg merke til de fiffige støttene.

Sortering helt etter alle monteringsprinsipp hva gjelder alt mulig fra IKEA måtte til før jobben kunne startes. Selvfølgelig hadde de glemt å legge igjen bruksanvisning, men som den durkdrevne flatpakkebygger jeg er tenkte jeg at dette er «stykke med kake« så null stress med å ringe etter bruksanvisning.

Monteringsgutta, vel det var en mann og ei dame, likestilling vøtt, hadde gjort jobben med stammene greit nok de. Det å kalle det en snorrett linje er vel å overdrive, men det duger nok. Ikke kommer de tilbake heller nå antar jeg, er jo tross alt påskeferie. MEN, det var da jeg tok stammen i nærmere øyensyn at jeg ble litt satt ut:

Og så titta jeg på en kvist:

Wtf…

De har rett og slett glemt å bore hull i hver kvist og hver stump på stammen. Mener de nå at Klodrik selv skal stå med drill og bor og lage hull selv? Alle som kjenner meg vet at venstra mi da kommer til å kunne brukes som te-sil i etterkant. Kjekt når vi skal tømme av poteter og annet, mindre kjekt ellers.
Dessuten har de glemt å legge igjen en svær pose med sånne plugger. Skal jeg spikke de selv?

Om det å sette en drill i henda mine er farlig, hva er så sylkvasse kniver? Det er en grunn til at husfruen ville kjøpe ferdighekk fra IKEA. Minst mulig skader. Nå som koronadritet holder meg unna legevakt pga hockey var jo ønsket å kanskje ha ett helt år for første gang siden 1998 uten å vente hjemme på en skada gubbe.

 

Oppdaget forøvrig da jeg hadde sortert alle kvistene at de hadde glemt igjen deler av et «do it yourself» juletre.
Delene kan hentes når som helst.

nåvel..

Sees til høsten hvis hekken er ferdig montert innen da 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg