Hver vår bil til Coop for å piffe opp forholdet..

Det er jo ikke det vi pleier på gjøre selvsagt, vi er jo miljøvennlige på vår måte.. dvs vi kjører sammen på butikken, vi kaster i riktig søplekasse, etc etc..

Men en opplevelse her om dagen har fått oss til å tenke at vi, altså kona og jeg, kanskje skal kaste litt av den miljøvennligheten på båten og rett og slett kjøre hver vår bil på butikken.

Hvorfor i all verden sier jeg det tenker du nå sikkert? Er’n blitt klin gæren nå? Fått for mange pucker i hue?

Det skal jeg jo med glede fortelle.

Vi var på en handletur på en av de lokale Coop’ene i Hønefoss. Inne i butikken legger vi, altså kona og jeg, merke til et ungt par som holder hender når de handler. Tett går de sammen over alt. Brus, grandis, smågodt, de er sammen absolutt hele handleturen. De er ferdig litt før oss, så vi tenker ikke særlig mer over paret inntil vi kommer ut døren.

Der står det unge paret og råkliner.

De står ikke veldig til siden for døren heller, de står rett utenfor.

“det var voldsomt” sa kona med et glimt i øyet

“lurer på hva de har handlet” sa jeg…

Vi, altså kona og jeg, tusler bort til bilen, laster inn varer, og legger så merke til at det unge paret går hvert til sitt. De handlet altså sammen og gikk sine adskilte veier som det vel heter på sakprosa.

Det var da ideen kom.

Kanskje vi skulle kjøre hver vår bil på butikken

Handle sammen

Råkline utenfor butikken og så sette oss i hver vår bil.

 

Det ville vel da utarte seg litt som dette:

Meg: Du tar dasspapiret!
Jim: Ok, hvis du tar grønnsakene!
Smask!
Begge: Sees hjemme!

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg