Hvorfor står ikke en hovedsponsor og klorer på døra til norsk ishockey?

Dette spørsmålet har jeg stilt meg selv utallige ganger i det siste.

Ok, jeg skal rette litt på meg selv.. Jeg mener selvsagt ligasponsor, større sponsorer, sponsorer som ville tilføre friske penger til norsk ishockey.

Hva svaret er, vel det vet jeg ikke. Det jeg vet er at det blir altfor enkelt å svare “Forbundet” og “ledelsen av Forbundet” på et slikt spørsmål.

Hadde dette vært et spørsmål som skulle besvares i en lokal sak så ville jeg vært tilbøyelig til å svare at “vi har gått tom for barn med foreldre som jobber på riktig sted”.

Men slik er det jo ikke. Dette er et nasjonalt problem.

Det må besvares med en helhetlig tanke. Hva er det som gjør at en hovedsponsor ikke klorer på døra til norsk ishockey for å få profilert seg gjennom TV2 sendinger, etc etc.. Kan hovedgrunnen være at man ikke ønsker bli assosiert med det som har foregått og foregår?

På toppen av at norsk ishockey har slitt med å få idretten stueren, og akseptert som en vanlig idrett for gutter og jenter, ja så kommer de klubb-økonomiske skandalene på toppen. De skandalene er det jo ikke Forbundet som står for. Det ansvaret må klubbene ta. Det at det dukker opp skjelett i skapet til Forbundet nå, ja det må de svare for selvsagt.

Media må ta sin del av ansvaret. Media elsker slå opp saker hver gang det skjer noe som ikke burde skjedd.

Når var NRK på pucken sist for eksempel når det gjelder sporten? De var raske med å komme med 800-millioners utspillet mht Fredrikstad Arena, men hvor mye ishockey er de interessert i?

Når alt det der er sagt:

Norsk ishockey ishockey må rydde opp. Det klarer ikke Forbundet alene. 10 klubber i øverste liga som har alt på stell sesong etter sesong vil være en liga bedrifter vil assosieres med. 1-2 kokkos-opplegg hver sesong ødelegger dette.

 

Jeg er enig med Knut Sandersen (Hockeypodden) som i en video nå ber om at Forbundet nå burde komme ut med en video (eller kalle inn til pressekonferanse) hvor man systematisk klarlegger alle aspekter ved dagens situasjon, samt legger ut om veien videre.

Det er rett og slett krise at norsk ishockey er så svakt stilt økonomisk som det virker som man er ut ifra siste dagers medieoppslag.  Den tilstanden må Forbundet og admnistrasjonen ta ansvar for.

 

Kom gjerne med synspunkter folkens.

Dog, alle har lest at mange mener den og den er idioter og må sparkes/velges vekk. Det trenger vi ikke lese flere ganger nå.

Nå trenger vi løsninger som sikrer norsk ishockey.

Hvorfor står ikke en hovedsponsor og klorer ned døra til norsk ishockey?

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg