Jeg hadde håpet på noe annet i år…

Ringerike sliter med og i kvalifiseringen. Hvem skulle trodd det ved inngangen til denne sesongen? Joda, oppladingen var så som så, men 45 seriekamper senere kan man ikke skylde på Hans mht lite scorede mål etc.

Jeg må innrømme at jeg luktet lunta i går da jeg så første periode mot Comet, og var oppriktig glad for at jeg kunne reise ned til sentrum og spille golf på simulator etter endt periode 1. Kampen startet på verst mulig vis, og fortsatte uten at jeg så fandenivoldsk innsats og vilje, som må til for å vinne disse kampene. Det bar rett og slett for frustrerende å se på i en så viktig match.

Jeg håpet på et annet utfall i serien. Jeg håpet hvert fall på en annen kvalifisering. 3 kamper er spilt, og nå er det mer eller mindre kniven-på-strupen hver match.

Det er på tide å bli litt personlig opp i dette:

-jeg gir sånn sett faen i hvem som er trener, ass.trener, lagleder og matriss; Det er ikke de som er ute på isen. Det er det spillerne som er.

-det er spillerne som må legge ned innsatsen i å ikke tape kamper. Drit og dra om man er misfornøyd med alt fra trener til fargen på veggen på dass. Det er kun spillerne sammen som kan hindre baklengs.

-joda, coaching betyr selvsagt noe. Men laget, klubben, skal da for svarte ikke rykke ned fordi man er misfornøyd med coachingen. Det oppgjøret, det får man ta etter endt serie/kvalifisering.

-nå er det på tide å sette kassa fram. Tråkke til 100% fra start til slutt og vinne de resterende kampene.

Hatet mot å tape må overskygge alt!!

Det å sitte på nett og kritisere er lett. Jeg er 100% sikker på at spillere, trenere, stab og styre kommer til å evaluere denne sesongen ettertrykkelig. Men det må vente til sesongen er slutt. Man kan ikke starte den prosessen midt i kvalifiseringen.

Jeg liker ikke bruke ordet krise, for dette er idrett, men det er faktisk litt krise om det ender i nedrykk dette.

Nå gjelder det for trenere og spillere å samle seg om ett mål. Holde Ringerike i EHL. Det spiller ingen rolle om man vet/ikke vet om man er i Ringerike-planer for kommende sesong.
Legg sjel og hjerte i de 3 kampene som gjenstår. Blø for drakta. Se forbi irritasjon over ha det nå enn må være.

Vinn i Narvik i morgen. Det er første steg på veien.
Det er eneste fokus spillere, trenere og de andre som flyr opp trenger ha.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg