Jeg innrømmer det; Jeg har juksa

Det er vel egentlig slik at det kun er politikere og de i høyere stillinger som nå bør sitte og skjelve i buksene mht sin fortid og eventuelle snarveier de har tatt, men vi bør vel ikke være for sikre vi undersåtter heller som stikker frem snuta litt, for plutselig står pressen, nasjonal eller lokal, på døra og lurer på å få ta en prat.

Moralens voktere -altså stortingspolitikerne- avsløres en etter en, og begynner nå selv å innrømme fortidens eskapader for å komme pressen i forkjøpet.

Det er litt på dette grunnlag jeg nå skriver dette innlegget.

 

-jeg innrømmer at jeg juksa litt på en O-fag prøve på barneskolen.

-jeg innrømmer at blokkfløyta mi ikke “ble borte”.. den pælma jeg i Storelva etter endt 6-klasse

-jeg innrømmer at tysk-gloser ble skrevet atskillige ganger i håndflaten i 7 og 8 klasse

-jeg innrømmer at jeg lurte dommeren og sa ballen var ute når den ikke var det i en småguttkamp i 1984

-jeg innrømmer å ha juksa på en 5-kilometer test med Tolpinrud Fotball på 90-tallet.. tok en snarvei

-jeg innrømmer å ha skrevet 3 særoppgaver på en kveld en gang på slutten av 80-tallet. Jeg innrømmer det var seriøs avskrift av bøker.. (det var ikke klipp og lim, for det var ikke oppfunnet enda), men det var en tetris-øvelse med eksisterende tekst for å få den til å se/høre annnerledes ut.

-jeg innrømmer at jeg hadde linjal da jeg gikk på Handelsskolen men at jeg ikke gadd å bruke den

Phuuu… det var godt å få ut..

Nå gleder jeg meg bare til å se hva Ringblad skuffer frem av heite skandaløse saker om Ringerikes kommunestyrerepresentanter..

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg