Jeg skal bli streikevakta fra helvete

Det er brudd i lønnsforhandlingene mellom LO og NHO.. og det kan ende i storstreik

Det betyr kort og godt at mange mennesker kan bli tatt ut i streik fra en eller annen dato hvis ikke mekling når frem.

Men, skulle det bli streik er jeg klar som et egg.

Jeg skal gjøre min plikt

Jeg har gul vest og plakat klar til å skrive slagord på.

Jeg kommer til å ta streikevakt-jobben på største alvor.

Jeg kommer fanden meg ikke til å slippe meg inn i huset mitt for å jobbe nei.

Utenfor skal jeg stå og passe på at jeg ikke går inn og gjør jobben jeg ellers ville gjort.

Jeg kommer antakeligvis til å ta ufine midler i bruk om jeg skulle finne på å nærme meg pc’n, selv om jeg har lovt at jeg ikke skal det

Jeg kommer til å bli rasende om jeg skulle finne på å snike meg rundt huset og forsøke komme meg inn terrassedøren.

Jeg er klar til å skrike “streikebryter, streikebryter, streikebryter” om jeg oppdager meg selv jobbe etter arbeidstid

Jeg kommer til å følge skikkelig med om jeg skulle finne på å sjekke mail

Jeg må selvsagt tillate meg selv å gå inn og bruke toalettet

Jeg kommer til og med til å følge meg med argusøyne når laptopen startes så det ikke blir snikjobbing

 

Det kan hende det blir litt ensomt å være streikevakt utenfor eget hjem. Trøsten får være at jeg har jo bare en person jeg skal hindre i å jobbe.. og han kan jeg kanskje distrahere ved å be’n rydde litt i garasjen eller noe… kanskje klippe litt hekk.. rake litt..

Skulle dette skje er det lov å ta seg en tur med en kopp kaffe jeg kan varme meg på…

For det er jammen meg ikke sikkert jeg slipper meg inn på kjøkkenet i tide og utide….

 

Hjemmekontor..  Streik.. jeje…

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg