Kjerring som sneik i køen på polet

Jeg angrer som en hund på at jeg ikke tok henne for meg der og da

Dette er en liten hverdagsopplevelse…

Datoen er 12 juni 2020

Sted er Vik i Hole kommune

Jeg stoppet denne dagen på kjøpesenteret, eller hva det nå enn kalles der, på Vik i Hole kommune for å gå på polet.
Vi skulle bort på kvelden så da passet det at jeg gjorde det, altså stakk innom polet, på vei til golfbanen.

Nå er ikke det at det var polet som var så viktig, men det var nå engang dit jeg skulle. Skjønt det jeg skriver om her skjer altfor mye over alt, og kanskje spesielt ofte når de åpner opp en ekstra kasse på butikken og folk kommer jagende fra 10 meter bakover…

Nåvel..

Jeg tuslet inn i senteret 09.50 og så straks at det var 5-6 stykker i kø allerede. Jeg stoppet da selvfølgelig bakerst og innordnet meg jo da etter den køen som var etablert.
Så kommer en dame i 40-årene. Hun stiller seg først bak meg, men da klokka begynner nærme seg åpning 10.00 går hun frem og begynner lese på skilter etc.
Idet døra går opp smetter hun da inn, dog etter å ha latt de tre-fire som jo stod i kø rett foran døra gå, og uttaler :

»Jeg skal bare inn og hente en bestilling».

På dette tidspunkt begynte hjernebarken min jobbe. Sinnataggen begynte krangle med kverulanten, som igjen begynte diskutere med avslapperen…

Skal jeg eller skal jeg ikke.

Skal jeg ta for meg denne kjerringa så det ljomer etter på hele Vik Torg (nå kom jeg på navnet), eller skal jeg la det flyte, overse og heller få en rolig og balansert start på golfrunde..

Vel, jeg angrer som en hund i dag.

Jeg burde satt dama på plass. Jeg burde bedt henne gå ut av polet igjen og stå og skamme seg og vente på tur som alle andre folk med oppdragelse gjør.

Jeg burde vært så høylydt at alle i nærheten fikk med seg at ei 40 år gammel kjerring sneik i køen på polet på Vik Torg denne lørdags morgenen. Ikke hadde hun det travelt heller for jeg så henne inne på apoteket da jeg gikk derfra.
Det er jaggu ikke rart enkelte unger og ungdom vokser opp til ufordragelige folk når man har sånne voksne som forbilder.

Så du dame på ca 40 som «bare skulle hente en bestilling» lørdag 12 juni 2020 på Vinmonopolet på Vik Torg i Hole Kommune:

Skamfull oppførsel.

 

 

 

1 kommentar
    1. Hu var tørst. Abstinensene vettu. Først påfyll med alkohol og så var hu på apoteket for å kjøpe piller å poppe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg