Klubbmesterskap i golf; Konkurranseinstinktet våkner

Jeg har akkurat spilt klubbmesterskapet i golf på Tyrifjord.

Det spiller ingen rolle om man er ung, gammel, herre eller dame, når man stiller til start på klubbmesterskapet så er det alvor. Da våkner konkurranseinstinktet og man vil gjøre det bra.. på tross av at man selvsagt kun driver med dette for morro skyld. Det spiller heller ingen rolle om man spiller klasse 1 eller i kokkos-ligaen (som Ulseth ynder kalle det) dvs klasse 2, netto slag-golf, idrettsmann som man alltid har vært gjør at resultat er viktig.

Tyrifjord viste seg fra sin beste side lørdag og søndag. Sol og fint vær. Som alltid hyggelige medspillere (jeg sier medspillere jeg, for den virkelige motspilleren er han som sitter inne i hodet og roper “dælj til så hardt du kan, la ballen få det” hver eneste gang jeg plukker opp et redskap med buet bakende.

Jeg spiller i klasse 2, dvs at verste score pr hull er par +5. Jeg jobber for å komme ned til grensa til klasse 1 (12,5 hcp), for slaggolf er det mest interessante, og jeg spiller uansett alltid mot banens par og ikke mitt hcp.

Jeg endte på en samlet score, 2 x 18 hull på +3 i forhold til eget hcp. Lørdagens runde gikk på -1 (87 slag minus mine 16 tildelte = 71), mens søndag ble en sliterunde som endte på +4 (92-16=76).

For morro skyld satte jeg meg til for å se hvor de aller fleste slagene ble surra bort sett mot banens par.

 

Par 3 hullene:

8 stk par 3 hull over 2 dager ga 1 birdie, 4 par, 1 bogie + 2 doble.

Dette gir da +4 på par 3

De doble kommer på hull 10 (bunker) og hull 13 (dårlig putting)

 

Par 4 hullene:

20 stk par 4 hull over 2 dager ga 1 birdie, 2 par, 11 bogies, 4 doble, 1 trippel og en 8’er

Dette gir da +25 på par 4

8’eren er hull-1 dag 2.. rett i vann, dropp og så i rødt høyre.. Trippel er hull 18 dag 1.. toppings rett i rough.. kække for å få ut.

 

Par 5 hullene:

8 stk par 5 hull over 2 dager ga 2 birdies, 2 par, 2 bogies, 1 dobbel og en 9’er

Dette gir da +6 på par 5

9’eren er hull 5 dag 2. Slag 1 med jern-4 gikk så langt høyre at Srixon merket JG1 bør kunne finnes igjen omtrent-ish her:

 

Konklusjon:

Dag 1 fløyt det greit, dog med dobbel på 10, trippel på 18 og dobbel på 11 som “ting jeg gjerne skulle ha ugjort.. sammen med hull-8 der jeg får til et perfekt andreslag fra sand, havner 2,5 meter fra hull og 3-putter til bogie.

Dag 2 ble en slitare.. Dobbel på 13 pga dårlig putting, hull 1 = katastrofe sammen med hull 5. Bortsett fra det var det mye kjemping for å holde en anstendig score

 

Helgens 3 slag for min del:

-hull 13 (par 3) : duff ut, 60 meter igjen.. pitch rett i kopp og birdie

-hull 15 (par 4) : utslag ut høyre i rough.. finner ball, jern-9 inn og lander 15cm fra hull, birdie

-hull 16 (par 5) : greit utslag, 200 meter igjen. 5-jern på green og 5 meters for eagle.. ble birdie

 

Takk til alle hyggelige folk jeg møtte på Tyrifjord i helgen..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg