kommentarfeltet….

Bildet over her er fra egen tekst. Det var det som var essensen i det innlegget, et fokus på verstingene i ski-sporet, verstingene ute i løypa. Verstingene som ikke vil dele spor, løype og natur med de som ikke er like flinke som de selv. I god skriveånd bruker man da overskrift som helst skal fenge. Det gjorde også jeg.

La meg først få understreke:

Jeg har aldri på noe som helst måte skrevet, ønsket, uttrykt eller krevet rett til å gå på beina i sporet.

Forunderlig nok er det det mange krigere på tastatur har hevdet. Derimot har jeg uttrykt at retten og muligheten til å være ute i skogen på beina med og uten hund, til hest, etc innskrenkes veldig da skogen annekteres av ski-folket (ski-mafiaen som ord for å provosere). Jeg kan godt gjenta: Ski-sporene er til ski. Men det rundt og ved siden av skisporet kan (også med loven i hånd) brukes av fotgjengere så lenge man ikke ødelegger sporet. (og selvsagt plukker man vekk hunde-bæsj om hunden gjør fra seg)

Når man så snakker om dette går langrennsentusiaster i forsvar. Dette med at folk oppfører seg dårlig har de aldri hørt om. Det må være bare en eller annen tulling som lager storm i vannglass.

Derfor tenkte jeg… hm.. kanskje jeg skulle lage et lite innlegg med en del av kommentarene fra folk. Slik at man kan se hva som foregår. Dette er nok bare toppen av isfjellet når det gjelder drittoppførsel i forbindelse med ski og skispor.

Igjen…det er ikke tur-folket som er ute og koser seg som står for dette… det er mosjonist-mafiaen (<– provoserende ord igjen) som står for dette. Bildene er blanding av kommentarer på innlegg og utsnitt fra leser-artikler rundt omkring.

 

 

Kommentar: Jo det er endel i Kondomdress, utelukkende menn som vil ha skogen for seg selv. Går med hunder på ski og tar det da rolig i utforbakker og da kommer mafiaen bakfra uten en lyd og brøyter seg vei i smale bakker og i høy hastighet. At det kommer noen oppover driter de i for de skal frem. Sure kjeftende mannfolk høye på seg selv. De er problemet ikke vanlige turfolk med folkeskikken inntakt.

 

Kommentar fra innlegg: i skiløypene her er det mange som har slutta å ha med seg hunden, eller velger andre plasser for skitur pga rabiate idioter som skriker og prøver å stikke hunden med skistaven. Kjefter og skriker på småunger som går for sakte og.

 

 

Kommentar fra innlegg: Jeg har samme erfaringer, på tur med hest eller til fots med hund. Jeg har blitt vist fingeren til, ropt til, vifta etter med skistaver, jagd med scooter. Jeg gikk med hund en meter unna skispor et stykke for å komme til delen av skogen uten skispor, og ble slått etter med skistaver. Til hest våger jeg meg ikke i nærheten av skispor, men red på en bilvei som krysset skispor, og ble likevel jagd og hetsa. Dette er en helt utrolig ukultur. Og de aner tydeligvis ikke hvilken fare de utsetter både oss og seg selv for ved å jage opp en svær hest. Ja, de bruker mye tid og penger på å lage skispor, men det burde da kunne gå an å oppføre seg som folk likevel.

 

 

Kommentar fra innlegg: Når man skøyter er det da helt umulig og breie seg litt mindre i møte med andre? Virker som kondomdressfolket tror de eier løypa og at alle andre skal vike. Kjører med to hunder på ski. Ikke plass til to til høyre for da løper en i løypa så lar de løpe i midten. Når skøytefolket kommer så er det kun flaks at ikke både jeg og hunder blir spiddet av skistaver og jeg korter inn båndene og roer ned farta så det et sagt.

 

 

Kommentar fra innlegg: Ja min mann kjørte varer med skuter i mange år og han opplevde å bli angrepet av skiløper , fordi han kjørte i løypa hans slo etter han med skistaven, men min mann kom bare tilbake I samme spor som han selv hadde kjørt for å levere varer så det er mange som har ett eget eierforhold til løyper tydeligvis 😁

 

Kommentar fra innlegg : Til og med Røde Kors har blitt angrepet av sinte skiløpere.

 

Kommentar fra innlegg: Kondomdressmafiaen ødelegger skigleden for mange hver eneste vinter med sin møkkaoppførsel. Har ingen problemet med turgåere. De er hyggelige folk og det teller mest.

 

Kommentar fra innlegg: Har blitt fortalt av en grunneier at hen opplevde å bli kjeppjaget ut av egen skog av desperate skiløpere. Deres egne skogsveier ble kjørt opp som skiløyper uten grunneiers tilatelse. Hvor burde de heller ha lagt turen sin? Det bør være plass til alle. Kanskje spesielt grunneieren med sin hund og sine barn.

 

Kommentar fra innlegg: Er så hjertens enig. Kjøper veikort til 750 kr/pr år og småviltkort 1500 kr og fiskekort 250 kr hvert år. Smakk der kommer snøen og absolutt hele veinettet til allmenningen stilles til disp for skiløyper. Og treffer en som harajeger på en skiløyper av værste sort, ja da kan mangt og mye skje. Alt fra: trudde ikke det var lov å sleppe slike bikkjer nå, til at både hund og jeg får skistaver flagrende rundt øra. Før snøen kommer treffer jeg ikke på «jeg har all rett og enerett til skauen» personer. Kun hyggelige turgåere, som spør om hva vi jakter på, ønsker oss skitt jakt og går videre. Sauebønder og storfe bønder som spør om vi har sett dyr. Bær og sopp plukkere. Til og med syklister hvor ene ropte til den andre som skvatt litt da bikkja kom i los: bare sykle videre, det er en harehund. Ikke noe å bry seg om.
Men fy så mange trusler og utskjellinger jeg har fått av ski mafian. Har vært ute 1 gang siden løypa ble lagt og utskjelt 2 ganger. Og ja jeg går midt i løypa el på kanten. Men aldri i sporet. Og kommer til å fortsette med det. Siden jeg tross alt har bet 750 kr for å kjøre på den jævla veien ett år av gangen

 

Kommentar fra innlegg: For en del år tilbake, kjørte jeg tømmer med hest, la min trasse nogle meter fra skiløypa, plutselig begynte ski folket, gå i min løype, jeg fikk telefon fra en løypekjører, att det var uønsket, att jeg kjørte i, ja altså min egen oppkjørte løype med hest

(denne er stor synes jeg.)

 

Kommentar fra innlegg: Nå er det sånn at skiløypene anlegges på noen sin eiendommer av stort sett goodwill fra grunneiere , meg inkludert. var ute og gikk spasertur med en kompis som har handicap og ikke mulighet for og gå på ski , vi gikk seff ikke i sporet ,men i mellom sporene . fikk da beskjed om og komme oss vekk fra løypene , da forklarte jeg på en høflig måte hvem som var eier av området og hvem som ikke var eier og hvem som eventuelt måtte finne seg et annet sted og leke politi

 

Svaret på den kommentaren må tas med:

Fordi de brøytede veiene virker ikke for handikappede? Eller ville dere bare rekruttere flere siden fotsporene er glimrende steder å knekke skiene og beina i?…

(Denne siste er fra et menneske totalt blottet for oppførsel og folkeskikk).

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg