Lærere: avskiltet av drittunger med blinde foreldre

Dessverre har det blitt slik.

Lærere i dagens skole fortviler. De er rett og slett spilt ut av banen av blinde fornektende foreldre som ikke på tørre møkka vil innse eller akseptere at deres barn er et kjempeproblem på skolen.

Barn i dag, ikke alle, men mange, eier ikke respekt for lærere og autoriteter på skolen. De har funnet ut og lært seg hva lærere kan og ikke kan gjøre, og driter rett og slett dermed i alle forsøk på å opprettholde et godt læremiljø i klasserommet.

Jeg har selv sett, hørt, lest om, og blitt fortalt om, «englebarn» som forpester skolemiljøet. Jeg vet at voksenindivider har sluttet på skole/sfo på grunn av barn uten noen form for oppdragelse. Jeg satt selv og snakket med en som har jobbet 40 år i skolen og nå ikke orket mer. H*n jobbet som frivillig på et akademi og var egentlig fornøyd med livet, men nå var det slutt. Ikke på grunn av alder osv.. men på grunn av 9-10 år gamle barn som snakket til de voksne på måter som var hårreisende og totalt respektløst.

Hva skjer så når lærere/skole forsøker snakke med foreldrene til disse barna? Joda; Total fornektelse. De når ikke frem.

-mitt barn gjør ikke slikt

-mitt barn er ikke sånn

-mitt barn har oppdragelse

-mitt barn…

Foreldre: Få fingen ut av rompa, rensk ørene og lytt til hva lærere/skole forsøker fortelle dere. Hver eneste gang dere kommer med «mitt barn….» så gir dere avkommet deres nok en blanco-fullmakt til å terrorisere klassemiljøet og opprettholde avskiltingen av lærer.

Det er ingen krise at barn er ute og sykler litt med hensyn til oppførsel. Det kan rettes på. Krisen er når foreldre lukker øyne og ører for hva barnet driver med.

Oppdragelse er et nøkkelord.
Folkeskikk det samme.
Det gjelder og foreldre.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg