Litt veiskille i hockeybloggingen for min del

Det har vært en liten pause fra meg nå på grunn av litt av hvert, men siden klokka tikker 28 mai så er det vel på tide å begynne se fremover mot en ny hockeysesong.

Det er med stor glede jeg ser at Nitten.no virkelig har fått trykk på siden sin med nyheter både fra inn- og utland. Så vidt jeg vet har de folk som har dette som i det minste en deltidsjobb, og ikke som en hobby ved siden av slik jeg har drevet med i flere år nå. Mange sene kvelder og tidlige morgener for å få med meg ting trumfes ut av kontaktnettet til feks Christian Brevik. Det er helt greit. Det har vært mye “slit” for å få med seg tropper etc i lagbygge.

Men… da må man jo finne på noe nytt innen hockeyen da.. Finne sin egen greie.

Jeg kommer nok til i mye større grad etter hvert skrive om regler og hendelser, gi min mening om taklinger/utvisninger/straffer i Fjordkraft-ligaen var rett eller galt. Kanskje i mye større grad kommende sesong enn tidligere siden det jo blir mer naturlig for meg å følge FK enda nøyere siden Ringerike skal spille der kommende sesong. Min mening er at det er altfor mange som lager altfor mye støy rundt feks dømming uten å egentlig vite hva regelen egentlig er. Det å stille og rolig, i ettertid, spørre en dommer om hans vurdering av en situasjon har jeg gjort tidligere og kommer til å fortsette med.

 

Nåvel.. 

Det er VM om dagen. Et litt snodig VM så langt med resultater man sjeldent ser fra stormakter som Sverige og Canada spesielt.

I gruppe A ligger Russland, Sveits og Slovakia på topp med 9 poeng på 4 kamper, Sverige følger med 6 på 5 kamper, deretter Tjekkia og Danmark med 5 på 4 kamper, Storbritannia med 4 på 5 kamper og Hvite-Russland med 4 på 4 kamper.

I gruppe B topper Finland med 10 på 4, Tyskland og Usa følger med 9 på 4, Kazakstan deretter med 7 på 5, Latvia med 7 på 4, utrolig nok Canada med 6 på 5, Norge med mer normale 3 på 4 og til slutt Italia med 0 på 4.

Pr nå er altså ikke Sverige i kvartfinale i gruppe A, noe Canada heller ikke er i gruppe B. Sverige har igjen Slovakia og Russland, mens Canada har igjen Italia og Finland.

Norge ligger på 7 plass i gruppa og må slå Latvia i dag (fredag 28.05) samt ta poeng mot Usa og/eller Kazakstan senere for å nå kvartfinale.

 

Hjemme

Her hjemme har det roet seg mht Narvik virker det som. Det siste som ble sagt var vel at Flod mente styret burde bruke pinsen til å tenke seg godt om mht veien videre. Jeg har fått meldinger fra flere Narvik-supportere som håper og mener styret nå burde trekke inn årene og heller konse om en sesong i 1-divisjon samt jobbe med rekrutteringen. Jeg legger ikke skjul på at jeg er 100% enig i det håpet/meningen.

Det er vel også viktig å ta med seg faktumet en eller annen sa… I alle slike saker går man ut med et tall. Så begynner prosessen og alle mulige avkortinger etc i forbindelse med dette.. og plutselig sitter man igjen med en brøkdel av hva man ville ha…og et komplett ødelagt renomme i hockey-Norge isteden.

Jeg henviser til Nitten.no for å følge lagbygge/troppene i Fjordkraft-ligaen. Det regner jeg med de ikke har noe imot 🙂

 

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

Hvem er jeg?

Jim, 50 år, 41 strake sesonger for Ringerike. Snart 900 kamper for klubben på et eller annet nivå. Fortsatt aktiv. Speaker på Ringerike Panthers sine matcher.

 

#ishockey #2hockey #hockey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg