…men det er jo ikke noe melding der!!

Jeg vet at det kanskje er litt smålig å irritere seg over små greier når det er krig noen steder i verden og generell uro og katastrofe-tilstander andre steder… men jeg gjør det jo uansett, sånn er det bare. Jeg lever lokalt, og irriterer meg da også blant annet lokalt. Jeg irriterer meg så lokalt som at ved utkjøringen fra Kuben til Askveien så er det faktisk plass til to biler i bredden… det er ikke villblomster på midtrabatten som spiser døra di. Står man nære nok midtrabatten og venter pga alle kokkosene som ikke blinker tidlig nok nede i bakken, ja da kan alle de som skal oppover mot Tolpinrud/Bærenga faktisk kjøre.

Så får sånne som deg, ja deg ja, kanskje for en gangs skyld tenke litt. Du som bare må sur-kommentere på alt som finnes av statuser og innlegg, kanskje for en gangs skyld gå videre og heller bruke din rettskaffenhets-rake ryggrad på å faktisk hjelpe noen isteden for å sitte og sutre på feks Facebook eller i kommentarfelt andre steder fordi sånne som meg tar opp ting.

Jeg er en sånn som blir irritert over småting, småting som folk burde skjønne selv, folk som kanskje ikke helt har alle de sosiale antenner eller annet som gjør at man tenker en ekstra gang før man kommenterer feks. Det har ikke noe med alder å gjøre heller, det bare er sånn.

Jeg irriterer meg over 60-90 sjåfører. Jeg irriterer meg over de som ikke bruker blinklys. Jeg irriterer meg over de som ligger for tett opp i bilen foran, og /eller de som ikke skjønner bæra av fletting og/eller rundkjøringer. Jeg fatter ikke at ikke gåsemor-sjåfører ser køen bak seg og kjører til siden… og hvorfor i helvete må traktorer ut på E16 akkurat når folk flest skal til og fra jobb?

OOOOG forresten… i kryss som feks ned til Eikli når du kommer ned sykehusbakken: DU SKAL IKKE VENTE PÅ GRØNN PIL… Du kan kjøre når det er grønt rett frem…. den grønne pilen gir bare enerett på å kjøre. Det er når det er rød pil i slike kryss du ikke kan kjøre… sånn som nede ved Tippen.

Jeg er også feks grinete på den idioten som tenkte at bruskork som henger fast i flasketuten var en god ide.

Jeg forstår heller ikke alle som på død og liv skal tagge folk i innlegg/statuser på Facebook hele tiden. Det går an å skrive et navn uten å bruke tagge-funksjon. Slutt. Jeg orker ikke. Jeg vil ikke ha alle de forbanna beskjedene om at noen har nevnt meg på FB. Sluuuuuuutt!!!  (jeg skjønner denne kan back-fire litt… men det måtte bare sies).

Folk som venter til godt utpå kvelden, (da alle andre har benket seg på sine terrasser etc) med å fyre opp alskens hageredskaper… whats the point?? Er det ikke mulig å se rundt seg og tenke.. ahh, shit, nå får jeg vente til i morgen.. dette blir for sent.
Eller de som sender ut brøle-ungene sine på trampoline klokka 08 i helgene.. leke-barn er nå en ting.. men «mamma mamma mamma mamma» brøling er ikke det man ønsker seg på morran i helgene. Jeg og forstår at man gjerne deler på morgener med å sove litt til.. men du sender ikke unger ut så tidlig uten å ha lyddemper på de. Unge-lek og latter litt på formiddagen er greit..brøling er ikke greit. Det er egentlig aldri greit. Sett unga foran barne-tv og vent til 10-11 med å sende de ut. Det er mange som jobber sent/tidlig og har behov for litt søvn i helgene.

Dog skal jeg være litt seriøs og. Jeg irriterer meg noe grønnjævlig når jeg ser Kim? som leder organisasjonen “Hjelpende Hånd” i Hønefoss sitte og være litt på gråten når han nå ber om støtte til drift. Jeg er ikke irritert fordi han ber om det, jeg er irritert fordi jeg ser alle skjebner han kommer borti, og hva han gjør, og at han nå forteller at han ikke kan gjøre dette mer uten støtte til drift. Han har brukt 2,5 mill av egen lomme over 7-8 år for å hjelpe ringerikinger som faller mellom alle stoler i systemet. Hjelpende Hånd burde få kommunal støtte slik at de kan fortsette det de gjør. Mats Øieren: dette tar du videre.

Apropos idioter.. Hvem i all verden var det som fant ut at ekstra visk med vindusvisker bil var en god ide? Ok, ruta er møkkete…du spyler og vasker.. Auto-funksjon visker en 4-5 turer over ruta.. og den er glassklar… så går det 5 sekunder.. og så visker den jaggu en gang til… på tørr rute… drar eventuell dritt utover igjen..

Det som kanskje irriterer mest nå om dagen er vel egentlig et helsikes I-landsproblem, men det er likefullt et problem.

Jeg har fått et sånt rødt merke på Messenger.

Men det er ikke noe melding der.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg