Nå er det vel på tide å gi seg Narvik?

Anken er tapt. Legg ned stridsøksen og gå videre. 

 

Jeg har på en måte forstått at man ville prøve seg (selv om jeg aldri ville gjort det), men i mitt hode har Narvik sin argumentasjon i anken i dag blitt tilbakevist på de aller fleste fronter.

Leser man ankeutvalgets papirer ser man:

Narvik sitt styre ble informert om hva Forbundet mente i vedtaket før sesong startet.

Narvik sitt styre har hele veien blitt informert, og det ble sogar i ett møte midt i sesong presisert at “nå har vi passert de magiske 18 kamper”.

Narvik sitt styre ble også informert da Ottar Eide ble intervjuet i Fremover, nettopp om de 18 kampene.

Narvik har visst fra dag 1 dette… men valgt å ikke gjøre noe med det.

 

Narvik v/Feragen og pensjonert advokat Flod står i media og kaller ankeutvalgets jobb for “tynn suppe”.

Slik jeg ser det så må ha mistolket vedtaket. Ankeutvalget skriver at det er begått en saksbehandlingsfeil, men at den ikke medfører ugyldighet..

Det å legge det som hovedargument inn i videre kjør mot Forbundet blir jo hvert fall tynn suppe.

 

I en meningsmåling blant supporterne til Narvik nå i dag etter ankens avgjørelse har 126 stykker sagt sin mening. 121 sier “gå videre, ta dette med rak rygg, bygg lag og la oss vinne 1-div”. 5 stykker så langt vil bruke masse penger på rettsak og Flod.

 

Jeg synes Narvik sitt styre bør tenke seg grundig om nå. Det kommer ikke noe godt ut av en sivil-rettslig prosess. Narvik sitt omdømme som klubb kan bli seriøst ødelagt.

 

Det skal etter hva jeg har fått med meg være årsmøte i Narvik ganske så snart. Jeg håper medlemmene da sier “nok er nok”. “Vi var ikke gode nok, la oss bygge på nytt”. “Vi hadde 27 sjanser til å få mer poeng enn Grüner, vi klarte det ikke”.

 

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg