Oslo skal rævkjøres skikkelig av MDG med AP’s velsignelse

Bil-haterne forsøker utrydde Oslo sentrum sakte men sikkert

Men sykkel er bra.. så de skal få all plassen som frigis

Hvis alt det Folkeaksjonen nei til mer bompenger i Oslo sin leder Cecilie Lyngby skriver stemmer, ja da har hun rett i at Oslo Bystyre og den etaten planlegger historiens største angrep på bilister.

Det virker rett og slett som at bystyret med MDG i spissen har foreslått en ny reform hva gjelder bil og bilhold i Oslo, og da spesielt rettet mot parkering av bil. En reform som skal drepe og utrydde muligheter for å ha og bruke bil når du bor i Oslo.

Med dette forslaget legger Oslo Byråd opp til et overklasse-samfunn i Oslo. De rike får veien mer eller mindre for seg selv, og kø-problematikk borte for alltid. MDG (og Rødt, SV og AP) i Oslo legger til rette for de rike i Oslo og plager de med mindre god økonomi.

 

Se bare her: 

-leiligheter mindre enn 143 m2 skal ikke ha lov til å ha egen parkeringsplass stort sett over hele Oslo

-Dagligvarebutikker mindre enn 200 m2 nektes kundeparkering. (Røa kjøpesenter ville hatt lov å ha 10 parkeringsplasser mot 138 i dag om de bygde det i dag)

-Eldreomsorgsbygg mindre enn 333 m2 skal heller ikke ha egne parkeringer. Et bygg på 10 tusen m2 som fort vekk huser 500 personer daglig må dele på hele 30 parkeringsplasser

-Det foreslås totalforbud mot parkeringsplasser i forbindelse med kinobygg, idrettsanlegg og forsamlingshus. Det å kjøre unga på trening blir sånn sett mer eller mindre forbudt siden det ikke kan parkeres noe sted.

-Kontorbygg mindre enn 500 m2 skal ikke ha parkering

-industri- og lagerbygg mindre enn 1000 m2 skal ikke ha parkering

-Hoteller mindre enn 500 m2 nektes parkeringsplasser.

-skoler på mindre enn 100 m2 nektes parkeringsplasser

 

Hva så med sykkelen? 

Jo, Byrådet vil tvinge alle nybygginger til å etablere sykkelparkeringer… gjør du ikke det får du byggeforbud.

-nye leiligheter må ha 5 sykkelplasser pr 100 m2

-Butikker må ha sykkelparkering. En matbutikk på 400 m2 må bygge 12 sykkelparkeringer

-omsorgsbygg må ha en sykkelparkering pr 100 m2 (Et nytt Hovseterhjem ville da måttet lage 145 sykkelparkeringer)

-rekkehus og eneboliger må ha 4 sykkelparkeringer pr boenhet

-kontorbygg skal ha 2,5 plasser pr 100 m2. Hadde man bygget Oslo Rådhus i dag ville altså Byrådet måtte etablere 1000 parkeringsplasser for sykkel og maks 40 plasser for bil.

-hoteller en plass pr 100 m2. (Oslo Plaza ville måttet ha 450 plasser)

 

Hva er en sykkelparkering da?

-den skal være så nær inngang som mulig (bil så langt unna som mulig)

-halvparten av plassene må være under tak og med lys

-30% skal tilrettelegges for lastesykler

-større nye leilighetsbygg må ha egne sykkelverksteder, og på jobb må man kunne dusje

 

Alle disse opplysningene kommer tydeligvis fra noe som heter “Revidering av parkeringsnormer for bolig, næring og offentlig tjenesteyting for Oslo kommune”

Jeg tenker jo den heller kunne blitt kalt “Plan for å utrydde biler i Oslo sentrum”.

Dette greiene her må de jo ha funnet på i dyp hasj-rus inne på de bruneste av de brune kneipene i Oslo. Her er de våte drømmene til fippskjegghipstere, veganere og smått forstyrrede politikere i maktrus satt i system på et ark.

Om ikke Oslos borgere kvitter seg med denne gjengen ved første mulige anledning så kan de bare ha det så godt. Alle de voksne som dreit i det ved forrige kommunevalg og dermed tillot alle Grünerløkka-hipsterne å kuppe Oslo for å så rævkjøre borgere som feks er avhengige av bilen burde vite sin besøkelsestid neste gang.

Jeg tenker det er kult å hate bilen når man bor i leilighet, ikke har barn eller behov for bil på noen annen måte. Når man så etablerer seg år ofte pipa en annen lyd.

Nåvel, man vet det er pappskaller som planlegger mye av dette allerede…

Nye Jordal ble vel planlagt med 50 parkeringsplasser.. Lurer på om de tenkte at utenbys lag skulle komme med kollektivtrafikk? Ungene i Oslo bruke sparkesykkel med hockeybag på ryggen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg