Periode 3, Storhamar – Sparta, utvisningene

Det ble hjemmeseier 6-3 til slutt.. etter at Storhamar ledet 5-0 før Sparta begynte produksjonen.

Det mange husker fra denne matchen er periode nummer 3 og alle utvisningene. Litt frustrasjon og tilvarende litt udisiplinert førte til trengsel i begge utvisningsbokser.

Jeg begynte straks å tenke på regel om vente-utvisninger etter hvert som flere og flere tok plass, men den regelen gjelder vel kanskje ikke når det er kvitting? Noen som kan opplyse her?

Venteutvisning er kort og godt at om Lag A får en spiller utvist på 11.00, og en spiller B utvist på 11.30, og så en ny spiller C på 12.00.. ja da begynner ikke tiden til spiller C å telle før spiller A sin tid er ute enten ved mål eller klokke. Det interessante i denne situasjonen er at, gitt at det ikke blir mål, og spillet bare går uten avblåsing, så kommer ikke spiller A på is først. Det vil jo da si at i dette eksemplet er det spiller B som kommer først på is ved 13.30 og så spiller C ved 14.00.. A må vente til avblåsing. (A kommer selvsagt ut fra boks ved første avblåsing etter egen tid er ferdig, men laget skal fortsatt være undertall 3 mot 5)

Redigering: Venteutvisninger gjelder kun for minutter som skal på tavla.

 

Hva skjedde så i periode 3:

 

3.37 – SIL – Quenneville 2 min tripping

Sparta spiller overtall 5 mot 4

 

6.34 – SPA – Ponomarenko 2 min tripping

6.34 – SIL – Berglund 2 min slashing

6.34 – SIL – Martinsen 2 min roughing

To utvisninger kvittes, Sparta spiller overtall 5 mot 4

Raskt mål og man spiller 5 mot 5 igjen. Martinsen og Ponomarenko klare på første blås etter 8.34

 

9.36 – SPA – Roest 2 min roughing

9.36 – SIL – Danielsen 2 min roughing

Utvisninger kvittes, det spilles fortsatt 5 mot 5

Roest og Danielsen klare på første blås etter 11.36

 

10.29 – SPA – Lilleberg 2 min diving/embellishment

10.29 – SIL – Dahl 2 min hekting

Utvisninger kvittes, det spilles fortsatt 5 mot 5

Lilleberg og Dahl klare på første blås etter 12.29

Det sitter nå 2 stk fra hvert lag i utv.boks

 

10.36 – SIL – Pappalardo 2 min boarding

10.36 – SPA – Fagerudd 2 min roughing

10.36 – SIL – Rønningen 2 min roughing

To utvisninger kvittes, Sparta spiller overtall 5 mot 4

Pappalardo og Fagerudd klare på første blås etter 12.36.

Rønningen klar på 12.36 eller v/Spartamål

Det sitter nå 4 stk i SIL-boks og 3 stk i SPA-boks

 

11.23 – SPA – Grönberg 2 min roughing

11.23 – SIL – Martinsen 2 min roughing

11.23 – SIL – Martinsen 2 min usportslig

11.23 – SPA – Salsten 2 min roughing

Alle utvisninger kvittes og man spiller fortsatt 5 mot 4 favør Sparta

I og med at man kvittet alt så er vel alle 3 klare på første blås etter 13.23.. eller skal ikke Martinsen sin andre 2-minutter begynne telle før den første er ferdig?

 

I tillegg, som jeg spurte om oppe i teksten: Gjelder regel for vente-utvisning også her med all kvittingen?

Her hadde vi jo utv på :

09.36

10.29

10.36 – vente til 09.36 er ferdig?

11.23 – vente til 09.36 og 10.29 er ferdig?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg