Ringerike: 1 måned til kjøret begynner…

Det er 04 juli og cirka en måned til hele troppen bør være på is og klare til sesong. Men, pr nå er det absolutt ikke noe hel tropp som er offentliggjort av Ringerike. For oss som følger Ringerike er det rett og slett “tynn suppe” foreløpig mht tropp og evt signeringer som skal gi den siste hmph-faktor inn i et Ringerike-lag som bør og skal ha plass 7-8 som soleklar målsetting denne sesongen i og med at MS og Grüner (2 etablerte lag) er bytta ut med Lørenskog og Comet.

 

Men, det kommer ikke til å gjøre seg selv. Pr nå er situasjonen slik:

Ringerike har 2 målvakter

Ringerike har 5 backer (om man regner Bjerketvedt som back)

Ringerike har 9 løpere

 

Jeg går ut ifra at Ringerike har tenkt å kjøre med Arnkværn og Rønning som målvakter, og evt satse på lån om noe skulle skje med en av de. Pr nå er det ikke noe utpreget 3-dje-målvakt i klubben.

Jeg mener Ringerike mangler 4 backer. Egentlig er det vel ingen av fjorårets backer, som ikke er signert allerede, som evt går inn og forsterker. Ryttar, Bjørnstad, Engh, Haughom, Bjerketvedt er de 5 som danner back-gruppa nå.. Jeg håper de får følge av noen klassiske backer som blant annet kan kle en rolle i PP sammen med Ryttar.

Jeg mener Ringerike mangler 4-5 løpere. Av de som var med i fjor er det vel Parks og Söderberg vi venter se en re-signering på pr i dag. Ringerike har takket av Fosse, Corneil og Holst Jenssen de siste dagene. Resten er vel bekreftet bort, eller forventet bekreftet bort. Jeg håper da på hvert fall 2-3 nye løpere inn, løpere med store offensive kvaliteter. Det kan komme en oppflasket Ringerike-gutt inn på løpersiden i Tobias Falkeid om han tilbys kontrakt. Han var forrige sesong i USA og spilte for Wisconsin Rapids, og sesongen før det for Vojens i Danmark. Etter å ha blitt gjort oppmerksom på en liten glipp hos meg så skal jeg rette på meg selv her og også nevne Jakob Rian. Rian er også Ringerike-gutt som kjemper om kontrakt på laget. Han spilte Frisk Asker U20 i fjor.

Det er, i min mening, en nødvendighet i et lag som Ringerike å ha 2-3 spillere med Åslin/Perlini kvaliteter for å kunne styre spill spesielt i PP. Ringerikes store fordel var jo nettopp PP, men pga diverse begynte den delen av spillet å skrante… og det ble isteden mye baklengs i overtallspill. Det har ikke Ringerike råd til nok en sesong.

Man må digge spille PP for å bli god der… på samme måte som man må like utfordringen et PK gir. Det å “ete pucker” og evt være i stand til å slå kontra (slik Stjernen gjorde så ofte i fjor.. med 13 mål SH) er kvaliteter alle lag helst bør ha.

 

Jeg mener jeg leste et sted at trenerteamet ønsket en tropp på 25 denne sesongen. Det betyr i så fall at vi har 9 navn vi venter på ihht det som er offentliggjort pr i dag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg