Ringerike ER i Fjordkraft-Ligaen 2021-2022

Nå velger også jeg å slippe ned skuldrene litt og glede meg til høsten.

Forbundet sa sitt. Ankeutvalget sa sitt. Jeg har sagt mitt hele sesongen 20-21. Fasit ble det jeg skrev og gjentok ofte; Det er mer viktig enn noensinne å vinne kamper fra start av, for dette kan ende med stopp og bruk av retningslinjene for å avgjøre. Vel, slik gikk det. Ringerike og Lørenskog føyk ut av blokka og var 20 poeng bedre enn nummer 3 og 4 på tabell da serien stoppet. Uheldigvis for Lørenskog, Comet og Haugesund ble det ikke noe play-in. Det ble heller ikke noe kvalifisering. Derfor endte det med siste utvei som beskrevet i vedtak/retningslinjer: Plass 10 ned og plass 1 opp, dvs Narvik ned og Ringerike opp.

Les: Feragen, Flod, Narvik og ankeutvalget

Jeg velger nå å si at Ringerike er sikker opp i Fjordkraft-ligaen. Jeg var egentlig det tidligere og, men ankeutvalgets bedømmelse + Svein Erik Edvartsens ord om veien videre for Narvik (om de velger gjøre noe):

“Ingen domstol gir noen dommerfløyte. Ingen domstol gir noen poeng eller trekker poeng. Ingen domstol blander seg inn i hvem som skal spille i hvilken liga. Og midlertidig forføyning (det du kaller «fryse») ang. å spille på det ene eller andre nivået frem til noe er rettskraftig, er det bare å glemme. Ingen tingrett sørger for at Narvik kommer til å spille i Fjordkraftligaen. Narviks eneste mulighet her er å saksøke NIHF og kreve erstatning for økonomisk tap. Her vinner de hvis retten konkluderer med at det er ansvarsgrunnlag, årsakssammenheng og at klubben har lidt tap”.

Disse ord gjør meg sikker på at det nå er avgjort divisjonsmessig.

 

Schjongshallen skal igjen oppleve norsk topphockey

Ringerike skal igjen kjempe mot de aller beste lagene og spillerne i Norge

Supportere skal igjen måtte “kjempe” mot større horder av motstands-supportere

“Nye” bortehaller skal igjen besøkes.

Frivillige på Ringerike får igjen en enda større oppgave

Hallen oppgraderes igjen med kameraer etc

Sumo og tv2 trer inn i hall igjen

Hallen er varmere enn forrige gang Ringerike var i toppen.

Hall og klubb er en erfaring rikere.. og mer forberedt

 

For meg personlig:

Jeg gleder meg til nok et år som speaker i hallen (hvis jeg får lov)

Jeg gleder meg til å se enda bedre spillere besøke hallen

Jeg gleder meg til å se Ringerikes lag ha utviklet seg, samt utvikle seg

Jeg gleder meg til å se Helltun servere Tommy K. kaffe og bolle i utvisningsboksen

Jeg gleder meg til å følge Ringerike i toppen

Jeg gleder meg til å skrive om spill i Fjordkraft-Ligaen

Jeg gleder meg til å forsøke se Ringerike minst en gang i hver bortearena

I den anledning;

Hei Forbundet og Norsk Topphockey. Kan dere sette opp Stavanger – Ringerike hvert fall 1 gang som lørdagsmatch i DNB Arena? Jeg vil gjerne ta med kona på “anti-skilsmisse-tur” til Stavanger med innlagt match. Fredag til søndag med god mat, godt drikke, hotell og hockeymatch er midt i blinken for oss begge 🙂

De andre hallene blir mer dagsturer… Og hallo Regjeringen: kan dere åpne opp nå sånn at jeg kan svippe innom Norby når jeg skal se Ringerike i Sarpsborg og Fredrikstad.

Jeg gleder meg til de oppturer som kommer… og skal ta nedturene med rak rykk.

 

Håper å se mange av de som gidder lese dette i en hall kommende sesong.

Det er bare å se etter dette butt-ugly trynet:

 

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg