Ringerike Panthers; En epoke er over..Boork-epoken

Så kom nyheten om at Martin Boork gir seg som hovedtrener på Ringerike Panthers. Samtidig gir også Per Braxenholm seg som assistentrener og skal kun være sportssjef.

Det er vel ikke en nyhet som sjokkerer svært mange i Ringerike eller hockeynorge dette.

Martin Boork har stått i det i lang tid med både oppturer og nedturer.. og da med årets nedrykk som “spikeren i kista” på en lang trenergjerning for elitelaget på Ringerike.

Det begynner å bli en stund siden Ringerikes 3-div-lag drev på nede i Schjongshallen og flippa-floppa seg fra kamp til kamp med alt fra 8 til 15 utespillere litt ettersom hvilken vei det blåste ute og hva som var til middag i de forskjellige ringerikske hjem.

Det begynner å bli en stund siden Ringerikes styre fant ut at Martin Boork hadde flytta til Jevnaker, som jo bare er en 20-30 gode Ellingsen-slagskudd på dirrer’n unna Hønefoss, og derfor som seg hør og bør ble hanket inn i klubben.

Elitesatsingen var i gang.

Den første sesongen var 2010-2011. Martin Boork har vært hovedtrener hvert år siden. Bortsett fra en liten ferietur til Tyskland så har faktisk også Dustin Parks vært med på elitesatsingen like lenge i Ringerike. Navnene som har vært her under Boorks ledelse er mange, men noen skiller seg mer ut enn andre, da med Pappalardo, Åslin og Perlini som de senere årenes største navn.

Alle disse sesongene har da gitt flere kvalspill, et par opprykk og et par nedrykk. Opprykksmatchen mot Narvik nevnes av de aller fleste som et fantastisk øyeblikk på Ringerike, for Ringerike, for spillerne og jeg tror også for Martin Boork.

Det blir en egen særegen god stemning i Schjongshallen når den er fullsatt. Jeg håper den neste treneren og de neste spillerne -for nå blir det nok mye nytt- vet å sette pris på den følelsen og ønsker jobbe mot den.

Jeg har vært med så lenge i klubben at jeg vet at på samme måte som Jan Erik Johansen gjorde mirakler med ishockeyen på Hønefoss på tidlig 90-tall så har Martin Boork gjort mirakler for ishockey og ishockeyens anseelse på Hønefoss, Ringerike og omegn. Han har selvsagt ikke gjort dette alene, men han har stått støtt i front av en klubb og et lag.

Jeg ønsker å personlig takke Martin Boork for alle disse årene og sesongene.

Takk for kampene jeg fikk på1-div nivå. Jeg glemmer de aldri.

Takk for noen gode samtaler underveis i “trenerprat” og i gang.

Takk for alle pausesamtaler.. jeg vet det ikke alltid har vært like morsomt å vente på meg der for å snakke om en periode som ikke gikk som ønsket.

Takk for alle oppturer du har gitt Ringerike Ishockeyklubb. Jeg med mine år i klubben har nok å sammenligne med.

 

Jeg håper nå at klubben bygger videre på alt det Martin Boork har stått for i det å være til for en region… og ikke bare for seg selv.

Jeg håper Ringerike Kommune ser verdien i at 600 aktive driver på nede i Schjongslunden 7 dager i uka, og fortsetter jobben mot en ny flate og hall ved siden av Schjongshallen.

 

… og Martin…

Oldboys trener onsdag 21.45 og søndag 20.00

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg