Ringerike Panthers; Laget begynner å formes

Eller er troppen mer eller mindre ferdig nå?

Med den siste signeringen, senteren Johnny Corneil fra Canada, som kanskje da skal være den senteren som vinner de spesielt offensive droppene et lag som Ringerike må vinne for å være i angrepssonen enda mer enn tidligere, så er kanskje troppen så og si komplett?

Målvaktene Petterson og Landa skal bære ansvaret sammen, og ved sykdom etc så er det vel en Ringerikegutt på 17-18 år, Magnus Danielsen, som skal steppe inn og bekle tredje-målvaktsrollen.

Det er slik jeg forstår det 8 backer i oppstilligen nå. Jeg setter Bjerketvedt på back-plass fordi jeg tror det er der han vil bli brukt. Jeg tippet tidlig at det ville bli 8-9 backer. Skulle jeg ønske meg noe sånn sett på back-plass så var det en signering av en klasse-back som står for produksjon også.. på samme måte som Ryttar har drevet med en år-rekke.

Nå er det da 8 backer + 14 løpere i troppen. Jeg tror egentlig ikke det kommer noen flere re-signeringer etter den siste ny-signeringen av Corneil. Men; skulle det komme en til hadde det ikke gjort noe om dte kom enda en spiller med Åslin/Pappalardo ferdigheter offensivt. Det betyr at jeg faller ned på at vi ikke kommer til å se Andreas Hilbertsen, Viktor Näslund, Eivind Eiken Andresen, Petter Ellefsen eller Jonas Skirstad Hodt i Panthers-drakt kommende sesong.

Av disse kommer jeg nok til å savne Ellefsen mest. Han har vært en stor kriger for Ringerike i mange sesonger. Det å se “2-meter Ellefsen” gi jernet inn i rundvant, mot spillere atskillig over i vektklasse, har vært en nytelse å se på fra sekretariat-plass. Petter Ellefsen har stått for kontinuitet og innsats alle klubbens spillere har sett opp til. Nå kan det nok hende at noen vil arrestere meg her og sier at “vi vet ikke noe om Ellefsen eller de andre enda”… men dette er det jeg tror.. men har selvsagt ikke noe imot å ta feil her heller.

Det er så enkelt som at skal Ringerike kjempe om 6 plassen, dvs ikke være blant 7-8 som velges først i sluttspillet slik Ringerike ble forrige sesong, ja da må det tas atskillig flere poeng enn de som ble innkassert 21-22 sesongen. Da trenger Ringerike offensive kvaliteter samt et defensivt ledd som både hindrer motstander samt er kreative i oppspill når det trengs mer enn de faste situasjoner.

 

Målvakter:

Mattias Petterson, re-signert

Mathias Schippers Landa, re-signert

Magnus Danielsen (tror jeg), egen klubb

 

Backer:

Dennis Ryttar, re-signert

Linus Rosdahl, re-signert,

Håkon Nilsen, ny fra Stjernen.

Kristoffer Thomassen, ny fra Frisk Asker

Håkon Opheim Engh, re-signert

Jonas Slettebø Haughom, re-signert

Erik Wang Bjerketvedt, re-signert

Robin Bjørnstad, re-signert

 

Forwards:

David Åslin, re-signert

Kenneth Pappalardo Gulbrandsen, re-signert

Elias Antonsen, re-signert

Thor Jørgen Torp Friestad, ny fra Lillehammer, (RIK-gutt opprinnelig)

Sole Marius Ryen, ny fra Vålerenga

Mathias Holst Jenssen, re-signert

Thomas Bækken, re-signert

Dustin Parks, kontrakt

Michael Söderberg, kontrakt

Even Tangen Fosse, re-signert

Reid Petryk, re-signert

Leonards Rimjans, re-signert

Marius Carho Hansen, ny fra Grüner

Johnny Corneil, ny fra Canadisk OHL

 

 

Vi venter på avklaring på:

Andreas Hilbertsen

Viktor Näslund

Eivind Eiken Andresen

Petter Ellefsen

Jonas Skirstad Hodt

 

 

Bekreftede spillere bort fra Ringerike:

Karl Markström, til Lillehammer

Nikolai Dalen, lagt opp

Brett Perlini, til Herning

Henrik Eriksson, til Lillehammer

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg