Seriøst Oslo Kommune; Dere må snu når det gjelder Løren ishall saken

Gleden var stor i Hasle-Løren (og ishockey-Norge) da beslutningen ble tatt at Løren ishall skulle rives og en ny ishall settes opp. Løren ishall har vært moden for dette i lengre tid, og endelig ble en god beslutning tatt.

Gleden er derimot ikke stor i Hasle-Løren og ishockey-Norge over Oslo kommune sin beslutning om å ikke tilby en midlertidig flate for Hasle-Løren i byggeperioden på 2 år (og så har jeg lyst til å nevne «Jordal og en bekk» her…så ingen ville vel bli overrasket over byggetid på 3 år)

2 år uten en isflate for Hasle-Løren vil effektivt ta knekken på en historisk ishockeyklubb i Norge.

Det går ikke an å seriøst mene at Hasle-Løren skal overleve 2 fulle sesonger med bussing av unger rundt til andre ishaller i Oslo. Istider er allerede sprengt i de hallene som finnes…og så mener ansvarlige i Oslo kommune at alle Hasle-Lørens lag «bare» skal innlemmes i disse treningstider?

Treningstider vil uansett da måtte bli på så ugunstige tider at foreldre vil måtte ta et valg på om ungene kan fortsette. Det er ikke alle foreldre som kan ta seg fri for å være sjåfør. 7-8-9 åringer på buss med bag etc går bare ikke. Det tror jeg selv den mest innbitte mdg’er i Oslo kommer til å være enig i etter nanosekunder med forsøk.

Jeg går ut ifra at Oslo kommune tenker kostnader når de ikke har planlagt en midlertidig hall. Jeg er ikke fra Oslo, så hva som er mulig på Løren vet jeg ikke. Jeg så Bama-tomt nevnt, det får andre mene mer om enn meg, men det jeg kan mene noe om er:

Oslo Kommune bør straks sette seg ned å se på hva det koster hver eneste gang en ungdom «detter utpå» og begynner koste samfunnet penger i form av skadeverk, kriminelle handlinger og etter hvert fengselsopphold.

Jeg sier ikke at noen av Hasle-Lørens mange ishockey-barn ender i den kategorien, men det er alltids en fare for at barn og ungdom som ikke får tilbud, eller mister tilbud, får en knekk og blir gående å slenge. Da viser historien at enkelte sliter og velger feil vei. Det regnestykket tror jeg lett viser at en midlertidig hall er billig.

I denne tiden med galopperende priser og en vanskelig hverdag for veldig mange i Norge så er det viktigere enn noen gang å ha tilbud i nærområdet.

Jeg håper Oslo kommune snur i denne saken. Det holder bare ikke det som er planlagt nå.

 

Del gjerne innlegget.. og gå til signaturside på minsak.no

 

 

3 kommentarer
    1. Jim, du som kan faa til litt, gaa til noen pengefolk med ditt syn paa “aa dette utfor og gaa aa slenge” med drugs og dritt og kriminalitet som resultat. Hvis ikke Oslo kommune, les Raymond Johansen, kan fikse hall for Loren uten aa rive den som finnes for den nye er paa plass, kontakt Ferd og Johan H. Andresen og se om deres Sosiale Entreprenorskaps avdeling kan bidra med losninger som kan vaere prevantivt mot ungdomsforfall. Og billigere og bedre – – – –

    2. Byrådet må frigi en midlertidig hall for Hasle-Løren. Mens ny bygges. Barn og unge + parahochey lagene må få et fast sted å trene på.
      Husk at Refstad barna er blitt busset i 4 år på grunn av skolen, og de har ikke mulighet pga tid til å bli busset til trening også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg