Stavanger-Storhamar; Helt uten supporterbriller

Det ble 6-0… et resultat jeg på ingen måte tenkte meg på forhånd.

 

Dog så fikk jeg “bange anelser” da jeg så at Storhamar bare mønstret 3 femmere i finlekamp 1.

3 femmere er selvsagt ikke nok når du skal møte Stavanger. Mot Stavanger trenger man 7-8 backer og 4 løperekker som kan kjøre på for fullt hele tiden slik at ikke Stavanger får det trykket mot motstander som de er så flinke til å beholde og utnytte.

Jeg skrev et annet sted at jeg syntes det så ut som om Storhamar visste de skulle tape denne  matchen. Det er selvsagt å sette det på spissen, men allerede fra kampstart så kunne man se at det var ikke samme forechecking som vanlig. Det var ikke samme energien som vi har sett de siste kampene hos Storhamar.

Jeg har spilt veldig mange ishockeykamper opp igjennom der vi har vært få folk. Beskjeden da har vært “ikke sløs med energi, ligg bakpå og ta de sjanser dere får”. Det virker på meg som om det var game-plan for Storhamar i går. Dessverre for alle lag som møter Stavanger så er dette normalt en oppskrift på tap.. siden Stavanger er et lag som liker å trykke på, og er flinke til å lage mål etter langvarig opphold i offensiv sone.

Jada, så var det også i går noen situasjoner som kunne dømmes den ene eller andre veien. Jeg ser alle “kjøpt og betalt” kommentarene.. jeg skjønner de ikke.. det høres ut som det var dommerne som avgjorde matchen… de var det selvsagt ikke. Jeg er enig i den med gjentatte slashinger på Brejcak.. der burde det nok strengt tatt blitt gitt en 2-min på Stavanger og så situasjon ferdig. Det unnskylder uansett ikke at Brejcak svinger tilbake etter å ha fått en 2-min og drar på seg en til.

Jeg ser at det skrives at den situasjonen var kampavgjørende. Det er jeg heller ikke enig i. For hvem kan egentlig si hvordan denne kampen hadde gått om det ble dømt annerledes? Jeg kommer, ved slike situasjoner og påstander, tilbake til en film jeg så for mange år siden som het Sliding Doors. Filmen tok for seg en kvinnes to helt forskjellige liv basert på om hun tok til venstre eller høyre ut døra av en bygning. Slik er det med hockeykamper og. Ingen vet hva som ville skjedd om noe hadde blitt gjort annerledes.

Gårsdagens finale ble vunnet av Stavanger fordi de var det beste laget i går. Punktum.

Ny match i morgen.

Stavanger kommer nok dit med samme laget…

Vi får håpe Storhamar får tilbake noen spillere..

 

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Fint å lese dette. Er oilers fan og ser jo klart di har mange ute å att det betyr mye. Ellers var oilers heldige som ikke fikk ett oar 2 min. Di kan ikke skylde på dommere for di var ok.godt og fair skrevet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg