Stavanger vinner, Storhamar nummer 2 og Vålerenga nummer 3

Det må jo være lov å tippe litt nå som vi er så nære slutten.

 

Stavanger blir seriemestere.

Stavanger kommer ikke til å avgi poeng på sine 3 siste og vinner serien. Jeg tror videre at Stavanger velger motstander slik de pleier, dvs nummer 8, som jo etter all sannsnynlighet blir Manglerud Star. Den kvartfinaleserien ender 4-0 eller 4-1. Jeg tipper 3-0 i kamper og så en seier for Manglerud i garasjen før Stavanger blåser de av banen i kamp 5. (skulle Ringerike på mirakuløst vis klare brasene på slutten ender det nok med noe av det samme resultat)

 

Storhamar blir nummer 2

Jeg tipper Storhamar også vinner sine 3 siste, muligens i overtid mot Vålerenga, og ender da som nummer 2. Jeg kan ikke tenke meg at Storhamar velger noen andre enn Lillehammer i kvartfinalen, og vi får da minimum 4 Mjøs-derbyer der begge hjemmearenaer kan fylles greit opp.

Litt “jobbing” fra Lillehammer-admininstrasjon her så har man 2 stk winter-classics på 4-5 dager som kan innbringe greit med cash i kassa. Storhamar vinner denne 4-0.

 

Vålerenga blir nummer 3

Vålerenga vinner 2 og taper mot Storhamar på overtid og ender på en tredjeplass i årets sesong. Jeg tror da at Vålerenga må velge mellom Frisk Asker og Sparta og velger da Frisk Asker. Det blir også minst 4 greit besøkte matcher med bra trykk i begge nye haller. Vålerenga vinner denne kvartfinalen 4-2

 

Stjernen blir nummer 4

Stjernen virker piggere enn Sparta for tiden, og jeg tror Stjernen avgjør til sin fordel mot nettopp Sparta mht plass 4 i siste seriekamp der nettopp de møtes. Det vil da bety minimum 4 stk østfold-derbys (jeg tipper 6) med smekk fulle haller både i Fredrikstad og Sarpsborg. Stjernen drar fordel av hjemmebane og vinner kvartfinalen 4-3.

 

 

Går det som tippet her så blir semifinaler:

 

Stavanger – Stjernen og Storhamar – Vålerenga

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg