Vi må døpe om covid/korona til noe mer farlig

Dette er noe jeg har tenkt på en stund burde gjøres, og så kom Atle Antonsen meg i forkjøpet da han gjestet Senkveld.

Jeg tror vi rett og slett må døpe om dette viruset, covid/korona, til noe med et langt mer farlig svung over seg.

Det var og er liksom noe mer trøkk i pest og svartedauen samt koldbrann og en mengde andre greier med feber..eksempelvis krim-Kongo-feber.

Ved å få et farligere navn på viruset får vi kanskje alle disse søplegjøkene som gir fullstendig f… i smittevern til å tenke seg om en gang til.

Når man ser intelligensnivået hver gang Paradise Hotel og Ex in the beach ungdom fremviser hver gang de havner i en quiz så skjønner man jo at en samtale mellom de forløper omtrent som dette:

-hey kompis, vet du hva?

-nei, hva skjer

-jeg har fått korona

-kult, hvor mange fikk du? Når begynner vors? Partyyyyy!!

Jeg tror noen bør komme opp med et navn på denne sykdommen, dette viruset, som har noe med «døds» eller lignende i seg. Kanskje da alle de som i dag tar bedritne valg og bare fester på tenker seg om en gang til.

Jeg skjønner jo at alle som blir smittet ikke er like ubetenksomme og tankeløse som endel folk som bare kjører på med fest og samling uten skikkelig smittevern…men et sted får vi begynne.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg