Vil Ringerike være istand til å vinne 1-div?

Det er midt i ferien, en stort sett regnfull sådan både her og der i Norges land, og tankene begynner så smått å vri seg mot ny hockeysesong.
For egen del betyr det vel sesong nr 46 på straken for Ringerike.. men nå kun med internrivaleri mot Norsemen som høydepunkter.

Noe helt annet er den sesongen Ringerike Elite går mot. Det ble nedrykk i fjor. Dessverre. Jeg mener fortsatt det ikke ville blitt nedrykk om alle spillerne hadde fulgt game-plan og heller tatt ting på kammerset, og ikke på isen, mht å ikke være fornøyd med tingenes tilstand.

Vel, konsekvens er en sesong nå i 1-div.

Det som skal til for å komme opp igjen i EHL er å bli blant de 4 beste ved sesongslutt. Da er man i sluttspillet. Sluttspill består av 2 semifinaler og 1 finale. Vinner rykker opp. Semifinaler og finale spilles best av 5 (dvs du må vinne 3). Lag 1 møter lag 4 og da lag 2 mot lag 3 i semi.

Forutsetningen for sesong er lagt. Det skal vinnes.

Så begynner spørsmålene å komme.

-hvordan blir det med ny trener?

-hva slags mannskap får Ringerike?

Jeg er skråsikker på at klubben v/Janka i spissen og alle matrisser etc har full kontroll. Det samme gjelder sekretariat og alle andre rundt laget.

Men..laget?

-er målvaktsduoen sterk nok?

-er back-troppen nå klar?

-har vi de løperne som behøves for å være et topplag?

Det vil selvsagt også handle om den nye trenerens krav og spillestil. Dog så tror jeg at alle de som i flere sesonger har ment at «bare man bytter trener så blir alt bra» kommer til å bli overrasket. Det er sjelden så lett.

Jeg mener målvaktene nå er på plass.
Jeg mener Ringerike mangler 2 backer med litt «pondus» som kan være med Ryttar i det offensive og oppbyggende spillet.
Jeg mener Ringerike mangler 5 løpere som skal være med å vinne kampene for laget.
Jeg håper spillere som Falkeid og Rian får muligheten til å vise seg frem og spille på seg selvtillit denne sesongen. Der ligger vel en av mine få kritiske punkter mot Boork/Brax forrige sesong. De slapp ikke til de yngre gutta i spesiell grad.

Til slutt skal det nevnes at jeg tror det er meget bra for laget at personer ikke har dobbeltroller. Det å være ass.trener og sportslig leder er ikke en veldig kombinasjon.
Det gjør det feks selvsagt veldig vanskelig å sette ut en import.. og da i direkte måtte innrømme at spiller som er hentet ikke var bra nok.
(som blant annet var tilfelle forrige sesong)

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg