Voksen breddeidrett kan sannsynligvis pakke ned 2020

Det blir vel å tro på julenissen å tro noe annet?

Da all idrett ble stoppet i mars var det vel få som trodde at man ikke skulle få sette i gang igjen sånn etter hvert. Mange, inkludert meg selv, pakket bort idrettsutstyret og tenkte vel for seg selv at “jaja.. litt pause skal vel saktens gå greit”. Men at pausen skulle bli som den har blitt er det vel ikke så mange som tenkte var et scenario.

Gleden var jo stor da man åpnet opp for treninger igjen, dog med restriksjoner, men gleden overvant de hindringer restriksjonene ga.

Nå beveger vi oss derimot mot nedstenging og stopping av aktiviteter over hele linjen igjen på grunn av smitteøkning generelt over alt. Østfold er først ut og jeg tror dessverre de ikke er de eneste som kommer til å gå drastisk til verks. Smitteøkningen nå kommer av festing og sammenkomster der folk gir rett og slett faen i smittevern.

Vi hadde et håp alle sammen om å få lettelse på restriksjoner slik at vi igjen kunne drive idrettene våre på vanlig vis. Selv den minst glade brøkregner skjønner jo regjeringens valg nå om å ikke slippe mer opp enn det det til nå har gjort. Det å ikke samle mer enn 200 på arrangementer virker i øyeblikket som en smart løsning.

Jeg er glad for at barn og ungdom inntil videre får lov å drive med idrett på vanlig måte. Jeg er glad for at prestasjonsserier kan kjøre i gang på den måten de gjør. Jeg er ikke glad for at alle vi andre ikke kan det på grunn av det som skjer i disse dager på grunn av reising/festing.

Jeg tror dessverre at vi som driver voksen breddeidrett kan pakke ned 2020 med mindre noe drastisk hyggelig skjer med tanke på kur/medisin mot korona.

Jeg ser også argumentet “hvorfor kan ikke vi spille fotball/hockey når det er lov å gå på byen etc”.. men har også evnen til å se at byliv/cafeliv/restaurantliv handler om arbeidsplasser etc.. Oppgjøret mellom Ørn Horten 3 og Holmestrand 2 i norsk 7-divisjon herrefotball betyr ikke så mye i det store og det hele. Det samme kan sies om kamp mellom Borg og Ringerike2 i 6-divisjon ishockey. Det er gøy å spille, det er morro og spille, men det å risikere smittespredning bare for å på tørre møkka starte opp igjen full breddeidrett.. njaa…

Slik folk oppfører seg nå tror jeg mer på stopp av idrett for barn og ungdom igjen enn at vi over 19 år skal få drive idrett på vanlig måte i treningssammenheng.

 

 

2 kommentarer
    1. Så absolutt enig! Men finner det svært uhørt at oppgjøret mellom Borg IHK og Ringerike i 6 div ikke er viktig!

      1. Jeg har tenkt på dette og kommet til at jeg er enig. Forrige oppgjør i Sarpsborg var jo krydret med sumo-kommentatorer og dommersjef så helt klart at jeg skrev litt for fort her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg