Dette skulle flere lest og tatt til seg

Det er ikke sjelden jeg får sånne kommentarer på innlegg jeg legger ut om det ene og det andre i vårt samfunn.

Jeg skriver jo ikke bare om hockey, som blogg-headingen min sier: jeg skriver om alt og alle, og hockey. Dessverre er det vel slik at mannlige røster på blogg ikke har den altfor store tilhengerskaren og derfor heller ikke når gjennom til mange nok selv om innleggene er viktige og aktuelle nok.

Derfor er det ekstra gledelig når et innlegg treffer folket slik som Fy Faen Foreldre; First Price unger..? har gjort. Det gjør at jeg også har lyst å dele igjen innlegg jeg har skrevet tidligere som jeg mener er viktige.

De innleggene handler underlig nok ikke om sport 😉 men om livet generelt og de vanskeligheter/situasjoner vi alle sammen kan havne opp i. Så, her er det bare å klikke seg inn og lese om man vil.

Mitt absolutt mest leste innlegg er Skjære unge mennesker i dagens Norge med 113 tusen lesere totalt. Dette innlegget handler om hva jeg mener er en ødelegging av det norske muntlige språk. Mange er enige, mange er uenige, det er lov, vi bor ikke i et diktatur. Mye diskusjon i kommentarfeltet i dette innlegget, men majoriteten ser ut til å være enig i mitt syn.

Et innlegg jeg skrev i kroppspress/operasjonspress-debatten rundt kvinner og kvinnekroppen var En mann forelsker seg ikke i kjønnsleppa di. Innlegget er et forsøk på å fortelle unge kvinner at det er ikke hvordan du ser ut nedentil etc som avgjør om en mann liker deg eller ikke. Innlegget er lest av 29 tusen lesere så langt, men fortjener i mine øyne langt flere lesere så kanskje flere får opp øynene for hvor ille dette er blitt.

Et annet innlegg jeg er veldig fornøyd med er Skamløse bursdagsforeldre som totalt er lest av 11 tusen lesere (skulle ønske det var mange flere). Innlegget handler om bursdagsinvitasjoner i barnehage/barneskole og den mobbing/utfrysing foreldre kan være direkte årsak til ved å ikke bruke hodet når invitasjon til barnebursdag skal gjøres. Innlegget inneholder en ABC på bursdagsinvitasjon.

Ett av de mest diskuterte innlegg jeg har skrevet er Oppdra ungen din selv, læreren/treneren har ikke tid. Dette var et innlegg i debatten rundt barneoppdragelse og hvem som egentlig har ansvaret for grunnoppdragelsen til barn. Her kom det mange innsigelser på hvem som skulle stå for oppdragelsen og at det var jo vanskelig når man var syk osv. Innlegget er kun lest 3000 ganger…det burde vært 300 tusen så mye rart man hører om i disse dager. Mitt syn på dette står fast fortsatt: Foreldre har ansvaret, uansett!

Noen andre som har ansvar er toppbloggere, og kvinnelige toppbloggere spesielt. Innlegget Jeg er så glad jeg ikke har døtre er et innlegg rettet mot den kvinnelige elite av bloggere som fraskriver seg sitt ansvar som “rollemodeller”.

Det siste innlegget jeg vil nevne er kanskje det jeg håper når ut til aller flest lesere med tid, og også det innlegg jeg mener er viktigst at folk tar til seg. Det heter : Hva vet du egentlig om den som er syk? Innlegget handler om å bry seg om, og ikke med når man ser en venn, nabo, kollega som er sykemeldt være ute og gjøre noe. Innlegget har dessverre ikke nådd ut til flere enn rundt 3000 pr nå. Dette er et innlegg jeg oppfordrer spesielt til å dele i sosiale medier etc.

Alle mine innlegg, de jeg har nevnt her, og de andre som finnes, er frie til å deles og brukes om man finner det verdt det.

Mvh

Jim

snap: Jimbo-33

-som prøver bidra med det han kan.

#samfunn #oppdragelse #medmenneskelighet #barn #voksne #hensyn #kropp #kroppspress #sex #samliv #pupper #silikon #botox #rynker #rompe #lepper #bryster #butlift #strutterompe #struttepupper #kjønnsleppe #schylling #schøttdeig #aaaaarghh

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg