Mobbing, opprykk/nedrykk, kvalifisering, litt av hvert…

På en dag man stort sett bare venter på at kvartfinalene skal begynne:

Det er lite som gjør meg mer forbanna enn å høre om mobbing. Jeg vil ikke ha det noe sted, og jeg forstår ikke hvorfor vi ikke får mer bukt med det.

Sigve, en Lillehammer-supporter med lett psykisk utviklingshemming og ADHD har hatt Eidsiva som et fristed han kunne høre til i. Men så viser det seg altså nå at han har blitt mobbet, ertet, utestengt og i tillegg blitt fralurt penger ved at personer har fått han til å kjøpe ting til seg.

Det er bare en ting å si til sånt: FY FAEN for smålig oppførsel. Jeg håper man finner de som har gjort dette og sørger for at det er Sigve som får ha Eidsiva som sted, og ikke et sted for de som har plaget han. Det som gjør saken enda verre er at det i ettertid av at familien skrev om dette på FB så har det strømmet inn meldinger som sier de har vært vitne til lignende episoder…

Altså folkens.. Nå må vi snart lære oss å tørre si ifra. Tørre stoppe folk vi ser behandle andre dårlig. Vi kan ikke la mobbere vinne og bare ture frem.

Les gjerne: Mobbing og netthets – stopper ikke før vi tør stoppe det

Til Sigve og familien: Jeg håper det ryddes opp i dette og Sigve igjen kan være i hallen uten å oppleve sånt.

 

Det “absurde” skjedde altså i forbindelse med play-in systemet. Alt har skjedd helt etter boka og regelverket, og jeg er en sucker for å følge regelboken, så ingen kritikk på hvem som er klare sånn sett. Men det var altså lag ranket 3 og 4 som gikk videre fra best av 5 oppgjørene.

Lag nummer 1, Nidaros, møtte altså lag nummer 4, Comet, fra seriespillet. Det skilte vel 16 poeng mellom disse da serien var ferdigspilt. Comet gikk til slutt av med seieren i spill best av 5 mot Nidaros. Lørenskog rank 3 gikk så videre med 3-0 i matcher mot Narvik.

Igjen, alt er etter nåværende regelverk. Ingen kritikk til hverken Lørenskog eller Comet.

Men det “absurde” med dette er jo da at det suverent beste laget i 1-divisjons seriespill ikke engang får prøve seg i kvalifisering. Sånn kan vi ikke ha det. Jeg vet at kvalifisering var nødvendig før i tiden da forskjellen på øverste nivå og 1-div var enorm, men slik er det ikke nå. Ja, det er nivåforskjell, men ikke 29-0 forskjell lenger.

Jeg mener at vinner av 1-divisjon skal faktisk vinne.. og da rykke rett opp, fordi de har vært best gjennom hele vinteren. Plass 10 i Fjordkraftligaen må da rett ned, fordi de har vært tilsvarende dårligst. Vi kan ikke ha det slik som nå at lagene som ser de kommer til å bli innblandet i play-in kan løpe ut på markedet og forsterke laget så mye at de får kval-mulighet. Igjen, det er lov, så ikke noe å shame noen lag for, men jeg mener oppriktig at laget som har vært best gjennom hele serien skal opp.. som er normalt i divisjons-idretter.

Slik som i år kan vi ikke ha det synes jeg.

Seriene var ferdig før overgangsfristen.. noe som jo gjorde at feks Bergen og Furuset slapp spillere til “hele Norge” før play-in og de forskjellige kvalifiseringene.

All ære til Lørenskog og Comet. De er i kvalifisering etter de gjeldende regler.

Jeg håper de forandrer litt på de reglene..

Vinner bytter plass med dårligste i FKL

Plass 2-3-4 i sluttspill med plass 9 FKL.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg