Abort, skatt og Lysbakken-ekko

Gir mest til de rike… gir mest til de rike… gir mest til de rike…

Det er rett og slett en pine, og litt pinlig, å se Audun Lysbakken fra SV i debatt etter debatt kyldre den samme setningen om og om igjen. “Dette er å gi mest til de rike og minst til de som trenger det mest” når man snakker om skattelette, eiendomsskatt og annen typefellesbeskatning i Norge. Bjørnar Moxnes fra Rødt er ikke det spor bedre, men han bruker nå i det minste litt andre argumenter og ikke den samme setningen om og om igjen.

Bløff om skattelette <- link

Det må være mulig å nyansere dette med skatt littegranne, og jeg fatter ikke hvorfor debattleder Solvang ikke gjorde det i går (han pleier være skarp). Det er et udiskutabelt faktum at når man snakker skatt, ja da snakker man %. Det betyr at når Regjeringen i går lanserte lavere eiendomsskatt så er det noe alle med egen bolig nyter godt av. Det sier seg selv at kronebeløpet blir forskjellig på en bolig til 1 mill, 5 mill og 10 mill, men prosenten er den samme og tilogmed i noen skattesystemer høyere for de med høy verdig/inntekt.

Lett å bære frem tvillinger, tungt å bære 6 flasker vin…

Heisann 50-tallet.. Du er tilbake ja.. KRF med Ropstad i spissen jobber altså steinhardt for å begrense kvinners bestemmelse over egen kropp. Det er for meg knekkende likegyldig om det er det ene eller det andre kvinner/familier ser seg nødt til å gjøre basert på en totalvurdering av livssituasjon. Det er de som skal avgjøre dette, ikke en politiker eller en lege som har sin egen oppfatnning av hvordan ting skal være. Ropstad klarer også altså å uttale at det er lett å bære frem et barn, og tungt å bære 6 flasker vin fra tax-free…

Hei kvinner, pass på; KRF vil kontrollere kroppen deres! <- link

Jeg lurer på hva slags samfunn mange av kristenpolitikerne lever i. Vi leser altså mer eller mindre daglig om offentlige ordninger som ikke funker, og samtidig står disse politikerne og prater om at staten tar vare på deg om du bærer frem et eller flere barn som overhode ikke var planlagt. Dette er selvsagt pølsevev fra ende til annen.

Hvem i all verden tror disse politikerne egentlig at de er.. de som tror de skal bestemme over resten av privatpersoners liv ved å tvinge de til å bære frem, ikke bare friske barn et familie ser de ikke har mulighet å gi et godt liv, men også barn som er syke og ikke kommer til å ha noe godt liv de årene de får. Samtidig som de gjør det så reduseres og avkortes støtten etc foreldre til kronisk syke barn får.  Snakk om å gi med ene handa og ta dobbelt med den andre.

Jeg velger å avslutte med en link til et innlegg jeg har skrevet tidligere som heter

Litt om barn, kvinner, kropp og abort..fra en helt vanlig mann!

Les det, les linkene der inne, del og diskuter.

2 kommentarer
    1. Jeg er tvillingmamma. Jeg har ikke båret de frem selv, men de ble overgitt til meg da de var 7 under gamle, fordi biologiske foreldre ikke klarte å gi de det de hadde behov for. Det er vondt å tenke på at hadde det vært tillatt med fosterreduskjon den gangen, ville jeg kanskje bare hatt et barn her nå.
      Jeg leste et sted at regjeringens bestemmelse er “et tap for kvinner”, jeg vil tilføye, “og en seier for barna!”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg