Jeg er møkk lei politikere med millionlønn snakke om moderasjon

Kan Rødt, SV og AP forklare meg hvorfor pratmakere på Stortinget skal ha en million i årslønn mens arbeiderne de mener selv å være en del av, og skal representere, må vise moderasjon med sine 450 tusen?

Jeg er rett og slett lei av å se politikerbroilere, dvs politikere som rett og slett aldri har hatt en jobb ute i samfunnet, motta millionlønn for å synse og mene noe om hvordan resten av samfunnet skal leve. Som sånn passe pluss politisk interessert har jeg lagt merke til at Norge har faktisk ikke gått i dass selv om vi har skiftet fra rød til rød-grønn til blå og blå-blå regjering. Slik er nemlig demokratiet og et velfungerende samfunn, det tar lang, veldig lang, tid å snu det og evt ødelegge de opparbeidende godene vi har.

Les: Sosialisme er flott inntil du går tom for andre sine penger

Jeg er møkk lei av å se Moxnes, Lysbakken og Støre stå og snakke om de horrible private initiativene i velferd og helsevesen. Jeg har sett og opplevd hvordan det var da det nesten ikke var private som var et supplement til det offentlige. Jeg har selv sett og opplevd hvordan det offentlige nektet å hjelpe en som står meg nær, fordi de ikke anså plagene som virkelige plager, mens det private faktisk kunne hjelpe. Vi måtte ta lån for å ordne opp i noe det offentlige ikke ville hjelpe med.

Les: Norsk politikk = Litt som gutten som ropte ulv

Jeg er møkk lei av å se Moxnes, Lysbakken og Støre snakke om og om igjen om at det skal være det offentlige som skal sørge for velferden, skole, helse, barnehage etc. Det offentlige har jo bevist gang på gang at de klarer det ikke alene. Det går for tregt. Det blir for mye venting. Det koster for mye. Hva i all verden er logikken i det å la en person gå på offentlig betalt sykemelding i opptil ett år i påvente av en operasjon…og da heller betale 300 tusen i sykepenger kontra velge fritt mellom private løsninger og betale 70 tusen?

Så må jeg nesten nevne den nye selvutnevnte guruen i Arrogansepartiet.. unnskyld, Arbeiderpartiet. Hadia Tajik. Maken til selvutnevnt besserwisser skal du lete lenge etter. Som politikerbroiler snytt ut av nesa på Støre og alle de andre tåkefyrstene som har regjert AP langer hun ut om den ene og andre saken der kun AP og bare AP har svaret på hvordan ting skal være.

Det er selvsagt ikke bare Rødt, AP og SV som fortjener pepper. Dagens regjering har også sine broilere og skapninger som ikke burde vært i politikken. Men, det er Rødt, SV og AP som angriper det samfunnet vi har i dag og vil dra det tilbake til hvordan det var før blå regjering. La meg si det klinkende klart: Det var faen meg ikke noe samfunn å trakte etter. Helsekøer, barnehagekøer, dårlige skoler etc.. Det offentlige klarer ikke dette alene.

Les: En ny politisk catch-frase: Eller noe i den duren

Det er min ærlige oppriktige mening at man skulle ikke hatt lov å bli oppnevnt til minister av noe slag uten å ha reell arbeidserfaring i sitt ministerområde slik at man vet hvor skoen trykker.

Jeg så Moxnes utfordre Siv Jensen til å besøke hans mor for å snakke om hennes situasjon. Jeg utfordrer herved Moxnes tilbake. Reis til Hønefoss, møt min mor, fortell henne hvorfor det er rettferdig at en politiker skal ha en million i årslønn mens hun som jobba fra ung til hun gikk av med pensjon aldri nådde halvparten.

God lørdag 🙂

Her kommer noen linker til andre greier jeg har skrevet. Les gjerne, del gjerne. Finner du noe du liker på min blogg er det bare å linke, dele, bruke.

Les: Jonas Gahr Støre vil ha helsetilbud for seg selv

Les: Hva vet du egentlig om den som er syk?

Les: En mann forelsker seg ikke i kjønnsleppa di

Og til slutt

Les: Kan en blogg uten silikon og strutterompe nå toppen?

 

#politikk #politikere #Rødt #SV #AP #Regjering #penger #økonomi

2 kommentarer
    1. Takk, godt det ikke bare er meg…

      Jeg ergrer meg over rødsiden som mener alle skal være like fattige. Jeg er ærlig nok til å innrømme at jeg gjerne ville vært kapitalsterk om jeg kunne. Og jeg ergrer meg over blåsiden, og enkelte på rødsiden, som tydeligvis mener at jeg med min lille trygd får for mye..” det skal lønne seg å arbeide”. Det er ikke noe i veien for at folk på trygd skal ha et noenlunde levelig liv. Sett heller ned skatten på de lavere arbeidsinntektene, for den er for høy. Forresten så begynte det der under AP/Sv/Sp … jeg har ikke glemt, jeg. Det som er bomsikkert, er at jeg til tross for etterslep og ræl, faktisk har fått ørlite mer å rutte med under de blå. Jeg tror jeg får mindre om rødsiden skal til igjen med sine skatter og avgifter. De rammer nemlig ALLTID de fleste når de finner på noe.

      Folk som hyller all innstramming på visse områder av “velferden” er gjerne friske, og de glemmer at sykdom og dritt kan og sannsynligvis vil, ramme mange av dem etterhvert. Så er det irriterende at folk mister AAP og tvinges over på sosialhjelp. Da er det kommunen som får utgiftene, og det igjen tapper kommunebudsjettet så det blir mindre til annet. Det burde innbyggerne merke seg og protestere mot. Staten er sleip som fanden. Sjuke skal ikke tvinges over på nødhjelp om NAV ikke rekker gjøre jobben sin i løpet av den nye 2 års fristen. Da bør politikerne utvide tiden igjen.

      Da Lysbakken ropte ut om grusomheten over at ekstrautbetalingen via bostøtten til strøm gikk til kommunene for dem som er på sosialhjelp, dummet han seg loddrett ut og viste at han ikke kan reglene. Folk på sosialhjelp betaler IKKE strøm og husleie, det gjør kommunen…. Dyr strøm er dermed ekstra utgifter for kommunene, og sosialklienter behøver ikke spinke og spare på strømmen slik vi andre med lav inntekt og null bostøtte må. Klart kommunene avkorter krone mot krone der de skal..bestemt av politikerne. Til mat og annet fikk sosialklienter det samme som før.

      At folk sier de kan stemme Rødt, viser hvor lite de vet om partiet…selv om Rødt kaver vilt for å fjerne kommunismen i dagligtalen og heller vil bruke ordet sosialister, så hjelper det lite. Samme uvitenhet gjaldt da folk stemte MDG, og se herjingen i hovedstaden. Jeg har fremdeles ikke kommet over pengesølet til å male flekker på asfalten, eller det groteske utekontoret.

      1. Takk 🙂 Det er nok flere som mener som oss. Jeg og husker nemlig. Jeg har vært heldig og stort sett alltid vært frisk til å gå på jobb, men jeg følger da med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg