Jeg er møkk lei folk!

For å bruke Radio Rock duden sine ord: TA DERE SAMMEN….

Jeg er møkk lei folk som ikke kan oppføre seg, som ikke har folkeskikk, som ikke skjønner hva de driver med men gjør det alikevel, som bare turer frem akkurat som de vil og som generelt er en pest og en plage for folk rundt seg. Nå er det sikkert mange som tenker “hold kjeft du a,.. du er ikke det spor bedre selv”..  det får så være… jeg prøver hvert fall.

Jeg er møkk lei folk på butikken som går i midten av gangene mellom hyllene i så sakte tempo at datostemplinga på melken går ut før vi er fremme til kassa. Dette er også de samme folka som stiller vogna si foran dørene til skap de ikke skal inn i mens de åpner et annet skap. Videre er jeg møkk lei de folka som stuper bort til en ny-åpnet kasse uten tanke for at de som allerede står i kø burde få sjansen først.

Jeg er møkk lei folk på kjøpesenter som ikke egentlig har no der å gjøre men som tydeligvis bare har som misjon å slentre rundt og gå i veien. Jeg er møkk lei folk som ikke kan reglene for rulletrapper: STÅ TIL HØYRE, GÅ TIL VENSTRE, og bare står der som noen ånds-amøber. Ikke flytter de seg heller. De er heller ikke det spøtt bedre alle de gamlingene som plutselig finner ut at det er gull å ha symøte akkurat på toppen av trappa. Flytte seg 3 meter innover gulvet…neida, det gidder de ikke.

Jeg er møkk lei folk som står i kø på gatekjøkken/mækkærn/bk, etc og som da det er deres tur ikke har bestemt seg på tross av å ha stått i kø i flere minutter. Det går da for svarte an å lese menyen selv om du ikke står fremst i køen.

Jeg er møkk lei folk på kino som ikke lar telefonen ligge i lomma lydløs fra start til slutt film. Hvis du er så jævla viktig at du ikke kan unnvære å sjekke telefonen i tiden filmen pågår foreslår jeg at du slutter å gå på kino og heller lærer deg å streame/laste ned filmer hjemme.

Jeg er møkk lei folk på som skal på tog, buss, trikk hva pokker, som trenger seg mot døra så de som skal av ikke har noen plass å gå. Slipp av folk først, gå på etterpå…

Jeg er møkk lei folk som melder seg på realiy-tv som sutrer i media etterpå om hvor sultne de var, hvordan det ble klippet, hvordan de fremstod osv.. hva med å se på programmet først…melde seg på etterpå… eller ikke..

Jeg er møkk lei folk som later som de er sjuke eller som har meninger om andre som er sjuke.

Jeg er møkk lei folk som ringer på døra, og ikke går når jeg sier nei takk

Jeg er møkk lei folk som tror de er verdens svar på alt… som for eksempel politikere som Lysbakken, Moxnes, Støre, Tadjik etc.. mennesker/politikere uten skam.

Jeg er møkk lei folk som diskriminerer

Jeg er møkk lei folk som mobber eller ikke tar tak i mobbeproblemet

Jeg er rett og slett møkk lei folk som ikke har folkeskikk.

 

Apropos folkeskikk;

Det er jo helt gratis, du må bare bry deg.

Dette med folkeskikk og oppdragelse er noe som virkelig betyr noe for meg. Jeg opplever stadig vekk rett og slett uoppdragne folk, feks på butikken. Hvor vanskelig er det for eksempel å si takk? Etter år vekk fra barneskolen havnet vi inn i det systemet igjen også, og der kan man se barn på 6-7-8 år som himler med øynene når de får beskjed om det ene eller det andre. Hvem lærer de dette av?

Det finnes folkeaksjoner for minoriteter og fattige, det finnes folkeaksjoner for menneskerettigheter, men det finnes meg bekjent ikke en eneste folkeaksjon med det målrettede mål å få folk til å bry seg, oppføre seg ordentlig, leve i fred og fordragelighet og vise hensyn til hverandre.

Joda, vi har vel stort sett bare i-landsproblemer her, men ved å adressere disse problemene får vi kanskje enda mer energi til å jobbe med de virkelig store problemene. Tenk gjerne på dette som starten på “folkeaksjonen for folkeskikk”.

Jeg legger ut lenker til innlegg jeg har skrevet tidligere om folkeskikk og vanlig oppførsel ute blant folk. Noe av dette går jo på hva du ikke skal gjøre, men da kan du jo bare tenke at; Jeg gjør stikk motsatt jeg 🙂

Jeg har jo feks inntil nå klart å unngå å gå inn på butikken og rope : “Hvem er den pappskallen som har parkert på handicap-parkeringen rett utenfor uten Hcp-bevis i ruta?”…men jeg begynner seriøst å undre på om jeg bare skal gjøre det.

Nåvel, her kommer endel innlegg om dagliglivets folkeskikk og evt mangel på sådan…. Del gjerne innlegg om du synes flere burde lese de. Lik/del/kommenter som det heter.

Oppdra ungen din selv!

Hva vet du egentlig om den som er syk?

Vi var første bil etter en ulykke!

Bussbøller!!

Rulletrappterrorister!!

Barneoppdragelse !!

Foreldreoppdragelse !!

Hvorfor Lærer Vi Ikke?

Skamløse Bursdagsforeldre

Fattige Barn Ekskluderes Fra Aktivitet

 

Og sånn til slutt for å dra på med litt humor 😉

En Mann Og Hårfjerning I Intime Soner

En mann, en rumpe, en lege

 

Og hvis dere damer vil slutte med p-piller etc…

En mann, en pung, en skalpell

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg