Påskebloggingen min….!

Med øl, rødvin og grillmat innabords !!

Jeg tar ansvar, men neida..jeg gjør ikke som toppledere og politikere og bare kaster korta og går, jeg tar derimot å skriver et innlegg hvor jeg linker til alt jeg har klart å få trykket ut av skolten gjennom fingerbassene og ned i tastenturiumet  i løpet av påsken slik at dere som har lusket rundt i fjellheimen på tynne planker og gnafsa i dere appelsiner og kvikklunch og vært dritsunne på dagen og møkkafulle på kvelden på påskepils, påskevin, påskebrennevin og påskeshots kan sitte i ro og mak å lese denne prosaen uten å kjenne skallebanken riste hver eneste gang det kommer et avsnitt…

Jeg startet selvfølgelig hele påskebloggeprosessen med å forklare hvorfor vi i det hele tatt feirer påske.. Alle vet jo at det har noe med han som gikk på vannet uten at det var frosset og hadde skøyter på bena…men vet alle rekkefølgen og hva som egentlig skjedde… vel, det kan du lese HER. i innlegget jeg kalte “Å jula varer helt til påske”

Jeg fortsatte så med å fortelle om da jeg kom hjem fra jobb og noen overivrige kristendomsentusiaster hadde vært å levert opptenningspapir i form av en liten brosjyre som da fortalte om ha slags syndere vi er som ikke tror.. Innlegget “Frelse levert på utgangsdøra” kan du lese HER.

Videre tok jeg meg en aldri så liten pust i bakken mht bloggingen og hentet frem et av de innleggene jeg synes selv var morsomt å skrive etter å ha opplevd det… Det handler nemlig om da vår lille familie skulle på båttur og måtte parkere midt nede i horestrøket i Oslo og hva ungene da så…samt at det var jo morsomt da å være på barnecruise.. Innlegget “Båttur og jenter som jobber på gata” kan du lese HER..

Så var det tid for å skrive et innlegg som kunne spare dere lesere for potensielt tusenvis av kroner.. Det har hvertfall gjort det for min familie… og neida…det handler ikke om å spise mindre, drikke mindre, ha et kjipere liv på noen måte… Dette innlegget handlet rett og slett om når oppvaskmaskinen din ikke vil starte og hva som kan være en av feilgrunnene… Min opplevelse rundt dette og et kokkos-elektronikkfirma som ikke ville tipse om dette på tlf eller mail kan du lese om i inlegget “Når oppvaskmaskinen ikke vil starte”… og det finnes HER

Fryktens Bok dukket så opp i et innlegg på bloggen… Jeg utleverte mine 6 år på barneskolen på det groveste med da min frøkens krystallklare betraktninger rundt meg og min person og væremåte som ung herremann i det som ble kalt Vurderingsboken i et innlegg jeg kalte “Jeg…Jeg ble vurdert”… og det innlegget og den utleveringen kan du lese HER..

Så kom dagen da jeg lå litt i fosterstilling på gulvet da jeg kom hjem og litt satt jeg i soffa og ristet på hodet over nyheter jeg hørte på radio i bilen og som jeg da måtte google og dobbeltsjekke da jeg kom hjem,…. og hva var det spør du deg… joda.. det var nyheten om at narkomane ikke var sunne… Tror ikke jeg sier mer annet enn at du kan lese om disse superforskerne som har brukt millioner av kroner på å finne ut akkurat det HER

Ingen påske uten en harry-tur selvsagt…..behøring referert til HER

Og med harry-tur så ser man jo endel rar bilkjøring… og politi… så da dukket dette innlegget : “UP = Ultrasutrete Politi” opp… Leses HER

“Vårens vakreste eventyr”  og  “jada, jeg spiller golf” er to innlegg om to av mine turer på golfbanen i påsken… Leses HER og HER

Påskeaften var jeg så i en butikk som var åpen til klokka 16.00…men ølsalget måtte opphøre klokka 15.00.. Jeg er selvsagt så rutinert at disse klokkeslettene normalt ikke affiserer meg…men akkurat den dagen ble jeg bare satt ut… og til alles glede dukket jo da innlegget “Å kjøpe øl etter 20.00…det er fali det…” opp og det kan du lese HER

Det siste innlegget jeg skriblet ned mens det fortsatt strengt tatt var påskeferie er innlegget “Rundkjøringsidioter…Åndsamøber bak rattet!!”.. dette handler kort og godt om hvordan du skal kjøre i rundkjøring… Det finnes så mange der ute som skulle hatt fik & deng og strengt tatt burde bli bedt om å klippe istykker førerkortet sitt… dette innlegget kan du lese HER

Sånn.,.. det var det 🙂 Enjoy 🙂

#påske #blogg #hverdag #irritert #humor #bil #karakterer #horer #båt #båttur #golf #turnering

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg